وزارت صنایع اعلام كرد
صدور گواهی استاندارد برای کالاهای وارداتی چینی


معاون وزیر صنایع و معادن گفت: از دهم آذرماه 90 تمامی کالاهای وارداتی از چین، گواهینامه استاندارد از دولت چین را دریافت خواهند کرد که به این ترتیب از ورود کالاهای بی‌کیفیت چینی جلوگیری شود.


 

اخبار چاپ :  نظام الدین برزگری امروز در نشست برخی مشترک خود با رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: هفته گذشته تفاهمنامه ای میان ایران وچین به امضا رسیده که براساس آن از دهم آذرماه جاری به بعد هر کالای صنعتی که از چین به ایران صادر می‌شود باید گواهینامه استاندارد از دولت این کشور را داشته باشد و البته موسسه استاندارد ایران نیز به صورت تصادفی کنترل لازم را بر روی کالاها را انجام خواهد داد.

 

رئیس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران افزود: چنانچه موسسه استاندارد ایران در کنترل کالاهای وارداتی از چین که به پیوست آنها گواهینامه استاندارد دولت این کشور نیز وجود دارد، مواردی را مشاهده کند که برخلاف گواهی صادر شده باشد، مسئولیت آن با دولت چین است و از طریق مراجع حقوقی بین‌المللی مورد پیگیری واقع خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: سازمان استاندارد چین عضو کابینه است و بر این اساس عملیاتی شدن این تفاهمنامه کمک شایانی به مدیریت واردات کالاهای چینی اعم از باکیفیت و بی کیفیت ارایه خواهد داد.

 

معاون وزیر صنایع و معادن افزود: به زودی تفاهمنامه‌ای نیز با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به امضا خواهد رسید تا بتوان گام محکمی در حمایت از مصرف کنندگان برداشت.

 

برزگری با تاکید بر ضرورت مدیریت واردات خاطرنشان کرد: البته ارتقای کیفیت تولیدات داخلی نیز باید صورت گیرد.

 

وی از کنترل ویژه بازار در ماه مبارک رمضان به عنوان یکی از کارهای مشترک موسسه استاندارد و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: اقلام پرمصرفی که در سبد مردم در ماه مبارک رمضان قرار می‌گیرد به دقت از سوی سازمان حمایت و موسسه استاندارد کنترل خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ شنبه ۱ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ اول مردادکلیدها : گواهی استاندارد کالاهای وارداتی چینی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: