دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور اعلام كرد
مناسبت‌ها و روزهای نام‌گذاری شده برای تقویم سال 1391 تعیین شد


دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور گفت: مناسبت‌ها و روزهای نام‌گذاری شده برای تقویم رسمی كشور در سال 1391 هجری شمسی بررسی و تعیین شد.

«منصور واعظی» دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور در خاتمه جلسه اخیر این شورا گفت‌وگو درباره این مهم افزود: مناسبت‌ها و روزهای نام‌گذاری شده برای تقویم رسمی كشور در سال 1391 هجری شمسی در پانصد و پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی بررسی شد كه از 29 عنوان پیشنهاد جدید دریافت شده از دستگاه‌ها برای نام‌گذاری مناسبت‌ها و ایام خاص، سه مورد تصویب شد.

واعظی در ادامه درباره چگونگی بررسی مناسبت‌ها و روزهای مطرح شده در جلسه شورا افزود: هر یك از مناسبت‌های پیشنهادی با ذكر دستگاه پیشنهاد دهنده، تاریخ پیشنهادی برای مناسبت‌ یا روز مورد نظر، دلایل نام‌گذاری ارائه شده از سوی دستگاه‌ پیشنهاد دهنده، نظر كمیسیون نام‌گذاری روزهای خاص و نظر شورای برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در جلسه شورا طرح، بررسی و نهایتا به رای گذاشته می‌شود.

وی در خاتمه خاطرنشان كرد: 2 مورد مصوبه شامل 24 مهرماه «سالروز واقعه به آتش كشیدن مسجد جامع شهر كرمان توسط دژخیمان رژیم شاه در سال 1357» برای درج در ضمیمه تقویم و 8 آبان‌ماه كه قبلاً به نام روز نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی در تقویم آمده است با اضافه‌شدن جشن تكلیف به «روز نوجوان، بسیج دانش‌آموزی و جشن تكلیف» تغییر یافت. همچنین با اصل تعیین روزی با عنوان «روز میراث مكتوب» در تقویم موافقت شد كه مقرر شد در این‌باره روز مناسبی از ایام سال از طریق مشورت با ریاست شورای فرهنگ عمومی تعیین شود.

بر پایه این گزارش، موارد مصوب از سوی این شورا برای تأیید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ چهارشنبه ۲۹ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ بيست و نهم تيرکلیدها : شوراي فرهنگ عمومي كشور تقويم سال 1391


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: