بهمن دری :
حضور ایران در نمایشگاه‌های کتاب بین المللی جدی‌تر می شود


بهمن دری رئیس هیات امنای موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، برنامه‌ریزی دقیق و جدی برای حضوری موثر در عرصه بین‌المللی و شرکت در نمایشگاه‌های فرانکفورت، مسکو ،لندن ،پاریس و پکن را از اولویت‌های موسسه نمایشگاه‌ها در ماموریت جدید کاری عنوان کرد.

اخبار چاپ : به گزارش خبرگزاری مهر، در اولین جلسه هیات امنای موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که هفته گذشته برگزار شد، برنامه‌های سال جاری و تقویم فعالیت‌های موسسه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت .

 

در این جلسه محمد مهدی فداکار معاون اداری ـ مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نایب رییس و محمد حسنی مشاور راهبردی معاونت به عنوان منشی هیات امنا منصوب شدند .

 

در این جلسه همچنین مقرر شد گزینه‌های پیشنهادی برای مدیر عاملی و هیات مدیره موسسه از سوی اعضا به رییس هیات امنا معرفی شوند .

 

بنابراین گزارش بهمن دری رییس هیات امنای موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با تبیین ظرفیت‌های موسسه در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و دمیدن روح خلاقیت و ابتکار در برنامه‌ها خواستار گسترش فعالیت‌های کیفی و کمی موسسه شد .

 

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به برنامه ریزی و برپایی هوشمندانه و دقیق بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین اقدام موسسه، فعالیت‌های موسسه را در چند سطح طبقه بندی کرد: برگزاری نمایشگاه‌های محلی، مناسبتی، موضوعی و تخصصی و فصلی و استانی از مهم‌ترین سطوح برنامه‌ریزی شده برای موسسه نمایشگاه‌ها به شمار می‌آید .

 

وی با ذکر مثالی درباره هر یک از سطوح برنامه ریزی شده برای نمایشگاه‌ها ادامه داد: نمایشگاه‌های محلی متناسب با محل برگزاری همچون زندان‌ها، پادگان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و آموزشی برنامه‌ریزی می‌شود. نمایشگاه‌های موضوعی تخصصی با پرداختن به موضوعاتی چون دین، دفاع مقدس، حجاب و عفاف، موج بیداری، علوم اسلامی، کودک و نوجوان و... تبین شده است .

 

وی نمایشگاه فصلی را نیز با توجه به ظرفیت استان‌های کشور در فصل‌های بهار تابستان پاییز و زمستان عنوان کرد و ادامه داد: نمایشگاه‌های کتاب به‌ مناسب ایام شعبانیه، ماه رمضان، محرم و صفر و دهه فجر به عنوان نمایشگاه‌های مناسبتی برپا خواهد شد .

 

دری خاطر نشان کرد: با ظرفیت شناسی صورت گرفته در نظر داریم نمایشگاه‌های دائمی کتاب در کشورهای همسایه چون افغانستان، تاجیکستان، عراق، قطر و آذربایجان برگزار کنیم .

 

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد، برگزاری نمایشگاه‌های یاد یار مهربان را به منظور تجهیز کتابخانه‌های سراسر کشور و همچنین نمایشگاه‌های مشارکتی که با همکاری تعاونی‌ها و اتحادیه‌های نشر کشور برگزار می‌شود را از دیگر اقدامات موسسه نمایشگاه‌ها دانست .

 

گفتنی است در این جلسه مدیر عامل فعلی موسسه گزارشی از نحوه عملکرد موسسه ارائه کرد .

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ دوشنبه ۲۷ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: