تغییرات در هیات امناء خانه كتاب
احمد خالدی رییس هیات مدیره شد


علی شجاعی صائین مدیرعامل «خانه کتاب» درباره تغییرات احتمالی در هیئت مدیره این موسسه گفت: دوره فعالیت هیئت امنا سه ساله است که دو سال آن سپری شده و معاون فرهنگی وزیر ارشاد بعد از پایان دوره نسبت تمدید، ترمیم، ابقا یا تعویض اعضای هیئت امنا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

اخبار چاپ : در هفته گذشته احمد خالدی که چندی پیش با حکم معاون فرهنگی وزیر ارشاد به عضویت هیئت امنای «خانه کتاب» درآمده بود، به عنوان رئیس هیئت امنای این موسسه معرفی و جایگزین علی‌اکبر اشعری شد. خالدی در حالی عهده دار این سمت شده که همچنان به عنوان معاون امور بین‌الملل وزارت نفت فعالیت می‌کند.

 همچنین محمد حسنی هم به عنوان نایب رئیس هیئت امنا کار خود را آغاز کرده و مصطفی امیدی هم که پیش از این حکم منشی هیئت امنا را گرفته بود، همچنان به این مسئولیت ادامه می‌دهد.

 همچنین علی شجاعی صائین مدیرعامل فعلی «خانه کتاب» درباره تغییرات احتمالی در هیئت مدیره این موسسه گفت: دوره فعالیت هیئت امنا سه ساله است که دو سال آن سپری شده و معاون فرهنگی وزیر ارشاد بعد از پایان دوره نسبت به تمدید، ترمیم، ابقا یا تعویض اعضای هیئت امنا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گفته وی در اولین جلسه هیئت امنای موسسه «خانه کتاب» بحثی درباره ترمیم هیئت مدیره یا تغییر مدیرعامل مطرح نشد.

 در همین زمینه جام جم آنلاین گزارش داد ، این اظهار نظر در حالی رسانه‌ای شده که جز نام علی‌اکبر اشعری نام دیگر اعضایی که باید از هیئت امنای خانه کتاب بروند برده نشد و همچنین به نظر می‌رسد اشعری تا زمان رسانه‌ای شدن این تصمیمات هم از آن بی‌خبر بوده است و انتشار سخنان درّی در رسانه‌ها مشخصا او را در جریان این تغییر و تحول قرار داد.

 

اینکه بهمن درّی در سخنانش به صراحت می‌گوید که یحیی طالبیان جایگزین اشعری در هیئت امنا می‌شود، به گونه‌ای ابهام‌آمیز است؛ چراکه تا پیش از این اشعری رئیس هیئت امنا بوده و این سخنان شائبه‌ای مبنی بر جایگزینی طالبیان به جای او در مقام ریاست ایجاد می‌کند؛ گرچه معاون فرهنگی به صراحت نمی‌گوید طالبیان رئیس هیئت امنا می‌شود.

 

البته آنچه در اساسنامه موسسه خانه کتاب آمده، نشان از این دارد که گرچه معاون امور فرهنگی می‌تواند در عزل و نصب اعضای هیئت مدیره حکم صادر کند، ولی نمی‌تواند جایگاه افراد را در هیئت مشخص کند و این امر منوط به تشکیل جلسه هیات مدیره و انتخاب اعضا برا اساس رای گیری است . 

آنچه مسلم است اینکه رئیس، نایب رئیس و منشی هیئت امنای موسسه خانه کتاب لازم است با رای اعضا انتخاب شوند و همین امر ابهام در سخن درّی را بیشتر می‌کند؛ گرچه همیشه این امکان هست که بین آنچه گفته می‌شود و منظور گوینده با آنچه در قالب خبر منتشر می‌شود، فاصله‌ای وجود داشته باشد. البته انتشار صحبت‌های درّی از سوی روابط عمومی معاونت امور فرهنگی این اطمینان را به رسانه‌ها می‌دهد که مطلب منطبق با آنچه مدنظر وی بوده در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

 

خانه کتاب موسسه‌ای غیرانتفاعی و وابسته به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که هیئت موسس آن زیر نظر وزیر ارشاد و معاون فرهنگی وی فعالیت می‌کنند.

اعضای هیئت امنای موسسه خانه کتاب در هر دوره برای مدت 3 سال تعیین می‌شوند. دوره اول فعالیت هیئت امنای خانه کتاب از شهریور 1385 تا شهریور 88 بوده و دوره دوم هم از شهریور 88 تا شهریور 91 ادامه دارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ شنبه ۱۸ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ هجدهم تيرکلیدها : علی شجاعی صائین خانه کتاب


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: