پیشنهاد اتحادیه چاپخانه داران قم به شورای سیاستگذاری صنعت چاپ
رتبه بندی چاپخانه داران کشور برای حل مشکلات موجود


سمت و سوی حرکت و رویکرد شورای سیایت گذاری باید به سمت حل مسائل و مشکلات موجود در صنعت چاپ کشور معطوف شود

نگاه ویژه به افزایش کیفیت محصولات صادراتی و توجه به ارتقا دانش اپراتورهای دستگاه های چاپ می تواند از الویت های شورای سیاست گذاری صنعت چاپ باشد.

 

 جهانگیر رضایی،  رییس اتحادیه چاپخانه داران قم در گفتگو با خبرنگار اخبار چاپ گفت: شورای سیاست گذاری صنعت چاپ ،به عنوان بازوی قوی در پیشرفت این صنعت تلقی  می شود و  تشکیل آن یک ضرورت بود. الویت بندی مشکلات از سوی کارشناسان و سیاست گذاران گام بعدی برای پیشبرد اهداف صنعت چاپ کشور به حساب می آید.

وی افزود: در حال حاضر در زمینه نوسازی تجهیزات و دستگاههای چاپی مشکلات زیادی  وجود دارد  همچنین احداث شهرک های چاپ مدتی است که به حاشیه رفته است و شهرستان قم با توجه به فرسودگی  چاپخانه ها نیاز مبرم به ایجاد شهرک های چاپ دارد.

 

رضایی درخصوص پرداختن به مهمترین الویت های صنعت چاپ در این شورا  تصریح کرد: نگاه ویژه به افزایش کیفیت محصولات صادراتی و توجه به ارتقا دانش اپراتورهای دستگاه های چاپ می تواند از الویت های شورای سیاست گذاری صنعت چاپ باشد.

 

 و ی در ادامه افزود: در بحث گمرک باید تسهیلاتی برای چاپخانه داران داخل کشور فراهم شود تا بتوانند به راحتی از کشورهای همسایه سفارش تولید محصول دریافت کنند. هرچندممنوعیت این قانون در کشور اعمال شده اماباز هم شاهد   ورود برخی از پوسترها و محصولات چاپی خارجی از کشورهای دیگر  هستیم این در حالی است که همین کالاهای چاپی در ایران با کیفیت بهتر می تواند انجام داد.

 

 رییس اتحادیه چاپخانه داران اظهار داشت:در شورای سیاست گذاری مسئولان باید اهتمام ویژه ای به حوزه  مالیات و دارایی صنعت چاپ داشته باشند و شرایط را برای با دادن تخفیف های ویژه به گونه ای فراهم کنند که حوزه صنعت چاپ را سرو سامان دهند. سمت و سوی حرکت و رویکرد شورای سیایت گذاری باید به سمت حل مسائل و مشکلات موجود در صنعت چاپ  کشور معطوف شود.

 وی در ادامه اظهار داشت: رتبه بندی چاپخانه داران و به صورت کلی صنعت چاپ نیز یکی دیگر از مسائلی است که باید در شورای سیاست گذاری مطرح شود،به گونه ای که به عنوان مثال چاپخانه دارای  دستگاه مدل سال   1970با  چاپخانه دارای  دستگاه ساخت سال 2011 بخصوص در بحث چاپ کتاب که تقریبا یک خروجی برای مشتری دارد ، در دو رتبه متفاوت قرار گیرند.

رضایی خاطرنشان کرد:ما در استان قم ملاک های رتبه بندی را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی در جلسه بعدی شورا ی سیاست گذاری ،ارسال کردیم و در این طرح رتبه بندی ناشران و رتبه بندی چاپخانه داران را خواستار شدیم  امید است این رویه منجر به رتبه بندی ناشران و چاپخانه داران کل کشور  شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ سه شنبه ۱۴ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: