رضا رضایی عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ تاکید کرد
غفلت از بسته بندی این بار در شورای صنعت چاپ


یک عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ با اشاره به گام مهم تشکیل این شورا گفت: این اقدام اگرچه گام مهمی در تحولات صنعت چاپ کشور به شمار می آید اما باید منتظر اقدامات عملی شورا دراین حوزه باشیم.

 

اخبار چاپ : رضا رضایی که به عنوان یکی از صاحب نظران حوزه چاپ و بسته بندی به عنوان عضو  شورای سیاستگذاری  معرفی شده است گفت: این شورا در نخستین نشست خود استفاده از نظرات همه صاحب نظران و پیشکسوتان و  نخبگان صنعت چاپ و بسته بندی را مورد توجه قرار داد که به نوبه خود گام بزرگی است.

وی افزود: تا زمانی که این شورا برنامه کاری و استراتژی مدون نداشته باشد نمی توان درباره کارکردها و تاثیرات قاطع آن سخن گفت.

به گفته وی در ماه های آتی و برگزاری نشست های دیگر این شورا می توان درباره ان به بحث و بررسی پرداخت.

به گزارش اخبار چاپ , رضایی یکی از ضعف های مهم در عرصه سیاستگذاری در حوزه چاپ که در این شورا هم دیده می شود را غفلت از حوزه بسته بندی به عنوان یکی از مهم ترین بخش های تولید در کشور عنوان کرد وگفت: در همه این سال ها به جای پرداختن به بسته بندی به عنوان یکی از مهم ترین رسانه ها و محصولات تولیدی درکشور به حوزه های دیگر چون کتاب پرداخته شده است.

رضایی افزود: کتاب و محصولاتی از این دست به دلیل گسترش فضای مجازی در سال های آتی جای خود را بیشتر به محصولات الکترونیکی می دهند در حالی که بسته بندی یک رسانه قابل توجه و روبه گسترش است و می توان با آن بسیاری از بازارهای جهانی را به محصولات ایرانی اختصاص داد.

وی گفت : در نخستین نشست شورا با تایید اكثریت اعضای شورای سیاست گذاری اضافه نمودن كلمه بسته بندی به نام شورا به مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام گردید و دلایل این تغییر نام در جلسه بعدی شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

رضایی افزود: قرار است طی نامه ای مستندات خود درباره اهمیت بسته بندی و ضرورت تغییر نامگذاری شورا به نام شورای صنعت چاپ وبسته بندی به شورا اعلام نمایم.

وی تشکیل این شورا را گامی مهم و مثبت در راستای سند چشم انداز بیست ساله ایران دانست و گفت: با تدوین یک راهبرد مشخص و برنامه ریزی منسجم می توان گام های بزرگی در اعتلا وارتقا جایگاه چاپ وبسته بندی در ایران وجهان برداشت.

وی با اشاره به انتخاب اعضای این شورا و ترکیب اعضا هم گفت: ترکیب اعضا نشان می دهد که نگاه ها به سمت اعتلای این صنعت مهم معطوف شده است و از انجا که نمایندگان وزارتخانه های ارشاد، صنایع ، بازرگانی و نمایندگانی از معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری  دراین شورا عضویت دارند ، می توان تشکیل شورا را یک گام واقعی به جلو دانست.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ شنبه ۱۱ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ يازدهم تيرکلیدها : رضا رضایی عضو شورای سیاستگذاری


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: