در اولین نشست شورای سیاست گذاری مطرح شد
بازنگری و اصلاح قوانین موجود حوزه صنعت چاپ در کشور


شورای سیاستگذاری صنعت چاپ در نخستین نشست خود خواستار بازنگری و اصلاح قوانین موجود برای رفع مشکلات این صنعت شد.

یوسف افراش، دبیر شورای سیاست گذاری صنعت چاپ در گفتگو با اخبار چاپ گفت:در اولین نشست شورای سیاست گذاری صنعت چاپ که در دفتر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد ،ابتدادر خصوص تشکیل و ضرورت راه اندازی شورای سیاست گذاری صنعت چاپ و تصمیمات کلی که باید در این شورا گرفته شود با حضور اعضای شورا، بحث و تبادل نظر شد.

 وی افزود: در این نشست همچنین مباحث کلان و سیاست گذاری های کلان در رابطه با دستور العملی که در خصوص تشکیل شورا در نظر گرفته بودیم، وظایف واهداف وانتخاب اعضاء این شورا و آئین نامه داخلی شورای سیاست گذاری تصمیم گیری شد.

به گفته وی در این نشست مقرر شد در جلسات بعدی ،اعضای شورا اولویت های مد نظر خود را به دبیرخانه شورا که در دفتر امور چاپ وزارت ارشاد مستقر است  اعلام کنند. همچنین مصوب شد چند کارگروه تخصصی در حوزه های مختلف تشکیل و در خصوص مباحث مطرح شده فعالیت کنند و پس از آماده سازی برای بحث و تصمیم گیری نهایی در شورا مطرح شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تشکیل این شورا چه برنامه هایی اولویت مطرح شدن و پرداختن در حوزه صنعت چاپ دارد نیز اظهار داشت:نوسازی صنعت چاپ، بررسی و تحقیق در زمینه قوانین و مقررات موجود در حوزه صنعت چاپ کشور از جمله مباحثی است که ضرورت دارد باز نگری شود.

 به گفته افراش شورا در جلسات بعدی به بررسی قوانین و مقررات خواهد پرداخت تا پس از آسیب شناسی برای بازنگری در شورای سیاست گذاری مطرح شود.

دبیر شورای سیاست گذاری صنعت چاپ در باره اعضای حاضر در نخستین نشست گفت :در نخستین نشست  این شورا آقایان بهمن دری به عنوان رییس  شورا ،حمید قبادی مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد ،  علی نیکو سخن، رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران ،علی مغانی ، رییس   اتحادیه چاپخانه داران مشهد ، بهروز فتحی به عنوان کارشناس طرح و برنامه ، رضا رضایی و مسعود فرشی فرید از کارشناسان و صاحب نظران حوزه چاپ ، غلامرضا شجاع ، پیشکسوت و صاحب نظر در حوزه صنعت چاپ حضور داشتند.

افراش گفت :معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ریاست شورای سیاست گذاری قول همکاری و مساعدت با شورا داده است.

 وی  گفت:  در نشست های بعدی شورا نمایندگان وزارت صنایع و معادن ،وزارت بازرگانی ،معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری هم به عنوان اعضاء شورای سیاست گذاری حضور خواهند داشت.

 دبیر شواری سیاستگذاری صنعت چاپ افزود: اعضای شورای سیاست گذاری برای حضور مسئولانه در عرصه صنعت چاپ ،بدور از منافع شخصی و گروهی خاص اعلام آمادگی کردند تا با حضور در این شورا و تداوم آن ، منافع کلی صنعت چاپ مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص اهداف تشکیل این شورا گفت: به منظور ارتقاء سطح کارشناسی برنامه ها و سیاست ها  در دفتر امور چاپ و برای تقویت بنیه اجرایی این تصمیم ها در حوزه صنعت این شورا با حضور نمایندگان مربوطه از وزارتخانه های مرتبط و نهاد های صنفی  تشکیل می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:رفع مشکلات حوزه چاپ بدون استفاده از نظرات کارشناسان مربوطه در دو حوزه دولتی و خصوصی امکان پذیر نیست ، از این رو تشکیل این شورا می تواند گامی مهم در راستای تحقق چشم انداز صنعت چاپ کشور با حضور صاحب نظران این حوزه باشد.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ سه شنبه ۷ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ هفتم تيرکلیدها : شورای سیاست گذاری صنعت چاپ یوسف افراش


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: