گیتی توانا مدیر کل دفتر امور بنگاه های سازمان توسعه تجارت ایران
آغاز فرایند انتخاب تشکل صادراتی نمونه در سال 1390


مدیر کل دفتر امور بنگاه های سازمان توسعه تجارت ایران از آغاز فرایند انتخاب تشکل صادراتی نمونه در سال 1390 خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران، گیتی توانا افزود: در راستای تقدیر از تشکل های صادراتی نمونه و برتر کشور، هر ساله فرایند انتخاب تشکل صادراتی نمونه در این سازمان انجام می شود .

وی هدف اصلی این فرایند را فرهنگ سازی ، تبلیغ تشکل گرایی و ایجاد انگیزه در تشکل های صادراتی کشور در ارایه خدمات بهتر به اعضای تحت پوشش برای توسعه صادرات کشور عنوان کرد .

مدیر کل دفتر امور بنگاه های سازمان توسعه تجارت ایران در تشریح نحوه برگزاری این فرایند گفت: در این فرایند ابتدا شاخص ها و معیارهای مربوط به انتخاب تشکل صادراتی نمونه با کسب نظر از نمایندگان بخش خصوصی ، نهادها و دستگاه های مرتبط دولتی تدوین شده و طی فراخوانی به تمام تشکل های صادراتی ابلاغ شده و از آنان درخواست می شود در یک بازده زمانی مشخص نسبت به ارایه اسناد و مدارک مربوط اقدام نمایند .

وی ادامه داد: پس از دریافت اسناد و مدارک ارسالی از جانب تشکل های متقاضی ، این اسناد مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس ضوابط و دستورالعمل های مربوطه نسبت به انتخاب تشکل صادراتی نمونه اقدام می شود .

توانا افزود: پس از انتخاب نهایی تشکل صادراتی نمونه و برتر، همزمان با برگزاری روز ملی صادرات از تشکل های صادراتی نمونه به عنوان خادمین صادرات کشور تقدیر به عمل می آید .

وی با بیان اینکه در حال حاضر فهرست اولیه شاخص ها و معیارهای انتخاب تشکل صادراتی نمونه در مرحله بررسی و کسب نظر از اعضای کمیته انتخاب صادرکننده نمونه است گفت: به محض نهایی شدن نسبت به اعلام فراخوان به تشکل های متقاضی برای شرکت در این فرایند اقدام می شود .

مدیر کل دفتر امور بنگاه های سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در سال گذشته نیز سه تشکل صادراتی، شامل اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران و انجمن صادرکنندگان صنعتی ، معدنی و خدمات مهندسی به عنوان تشکل های صادراتی نمونه و برتر انتخاب شدند و در مراسم روز ملی صادرات از آنان تقدیر شد .

 

 
منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ دوشنبه ۶ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: