ذکایی رییس نمایشگاه چاپ دیجیتال
تخلف سهوی بود


رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی در واکنش به انتقادهای مطرح شده از این نمایشگاه به دلیل به نمایش گذاشتن برخی تصاویر که شائبه غیراسلامی بودن داشته گفت: در همه نمایشگاه‌های چاپ دنیا و از جمله در ایران این امر صادق است که شرکت‌های تولیدی دستگاه‌های چاپ برای اینکه کیفیت محصولاتشان را نشان دهند به طور نمونه فایل‌های عکس را پرینت گرفته و به نمایش می‌گذارند.

 

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری مهر ، رئیس نمایشگاه چاپ دیجیتال با اعلام اینکه به 2 شرکتی که دو عکس مغایر با مقررات اسلامی به نمایش گذاشته بودند تذکر داده و عکس‌ها جمع‌آوری شد تاکید کرد انتشار همان عکس‌ها خود اشاعه منکر و شائبه تخریب نمایشگاه را ایجاد می‌کند.

جلال ذکایی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی در واکنش به انتقادهای مطرح شده از این نمایشگاه به دلیل به نمایش گذاشتن برخی تصاویر که شائبه غیراسلامی بودن داشته گفت: در همه نمایشگاه‌های چاپ دنیا و از جمله در ایران این امر صادق است که شرکت‌های تولیدی دستگاه‌های چاپ برای اینکه کیفیت محصولاتشان را نشان دهند به طور نمونه فایل‌های عکس را پرینت گرفته و به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: این اتفاق چه در نمایشگاه‌های چاپ افست و چه دیجیتال رخ می دهد و شرکت‌ها هم ترجیح می‌دهند تصاویری را استفاده کنند که تنوع رنگی داشته باشد و از جمله عکس‌هایی که به آن توجه می‌شود صورت افراد است که منحصر به بانوان هم نمی‌شود و عکس‌هایی از مردان و بچه‌ها را هم شامل می‌شود.

مدیر سابق دفتر امور چاپ وزارت ارشاد با اشاره به اینکه تصاویری از طبیعت و محصولات غذایی نیز در این پرینت‌ها دیده می‌شود، بیان کرد: آنچه به طور کلی در نمایشگاه‌های چاپ جهان اتفاق می‌افتد یک تفاوت عمده با ایران دارد و آنهم اینکه در ایران هنگام ثبت‌نام از مسئول هر غرفه تعهد گرفته می‌‌شود که عکس‌های مغایر با فرهنگ اسلامی و ایرانی به نمایش نگذارد.

ذکایی افزود: این شرکت‌ها ملزم هستند که به تعهد خود عمل کنند و برگزارکنندگان نمایشگاه نیز بر خود واجب می‌دانند که بر اجرای تعهد نظارت داشته و در صورت تخلف تذکر دهند تا مورد تخلف برطرف شود حال در نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی نیز همین اتفاق پیش آمد.

 

تخلف سهوی بود

وی با اشاره به اینکه 2 مورد تخلف از 2 شرکت خارجی رصد شد، توضیح داد: به محض اینکه متوجه این مورد از تخلف شدیم تذکر لازم داده شد و آنها نیز سریعا اقدام به جمع‌آوری عکس‌ها کرده و دیگر تخلف را تکرار نکردند. این اتفاق کاملا سهوی صورت گرفته و اینگونه نبوده که تعمدی برای این کار داشته باشند حتی ممکن است متصدی غرفه از تعهدی که مسئولان شرکتشان داده بودند مطلع نبوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد چه مقامات و چه چهره‌هایی از روحانیون هم از نمایشگاه بازدید داشته‌اند، تشریح کرد: نمایشگاه میزبان چهره‌های مختلف فرهنگی و دست‌اندرکاران صنعت چاپ کشور بود و همچنین تعدادی از روحانیون هم به نمایشگاه آمدند ولی چنین برخوردی با ماجرا نداشتند البته آنچه اشاره کردم دلیلی بر این نیست که ما مکلف به نظارت و تذکر نبوده‌ایم و بر ما واجب بوده که وظیفه خود را درست انجام دهیم.

ذکایی افزود: ولی با توجه به اینکه این امر مسلم شد که خطا سهوی بوده، تذکر و جمع‌آوری عکس‌ها را کافی دانسته و برخورد قهری دیگری را صلاح ندانستیم.

این نمایشگاه از 26 تا 29 خرداد در مجموعه نمایشگاهی هتل المپیک تهران برگزار شد.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ شنبه ۴ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ چهارم تيرکلیدها : ذکایی رييس نمايشگاه چاپ ديجيتال


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: