سخنگوی شهرداری تهران:
احداث نمایشگاه در پارك چیتگر ممكن نیست


محمد هادی ایازی با اشاره به برگزاری نمایشگاه كتاب در مصلی تهران ، استقبال ناشران از این نمایشگاه را خوب ارزیابی كرد و گفت : با این وجود باید توجه داشته باشیم كه مصلی ، فضای نمایشگاهی ندارد و باید متناسب با نمایشگاه كتاب ، ساخت و ساز در آن صورت گیرد كه امیدواریم در سال های آتی این كار انجام شود.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری فارس، سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص احداث نمایشگاه در پارك چیتگر، گفت: احداث نمایشگاه در پارك چیتگر ممكن نیست.

محمد هادی ایازی با اشاره به برگزاری نمایشگاه كتاب در مصلی تهران ، استقبال ناشران از این نمایشگاه را خوب ارزیابی كرد و گفت : با این وجود باید توجه داشته باشیم كه مصلی ، فضای نمایشگاهی ندارد و باید متناسب با نمایشگاه كتاب ، ساخت و ساز در آن صورت گیرد كه امیدواریم در سال های آتی این كار انجام شود.

وی در خصوص پیشنهاد وزارت ارشاد در خصوص ساخت نمایشگاه ، اظهار كرد : بر اساس آنچه كه در اخبار آمده است ، وزیر محترم ارشاد نامه ای را به ریاست جمهوری نوشته و خواستار شده اند تا 50 هكتار زمین برای احداث نمایشگاه در اختیارشان قرار گیرد .

ایازی تصریح كرد : هم اكنون در تهران مكانی به عنوان نمایشگاه بین المللی وجود دارد اما به دلیل مشكلات ترافیكی نمایشگاه های كمتری در آن برگزار می شود.

وی با اشاره به ساخت باغ كتاب در اراضی عباس آباد افزود : شهرداری مكانی را در اراضی عباس آباد در حال ساخت دارد كه دارای 63 هزار متر مربع زیربنا و 32 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی است كه هم اكنون با 72 درصد پیشرفت فیزیكی در حال انجام است و پیش بینی می كنیم شهریور امسال به بهره برداری برسد.

معاون شهردار تهران افزود: با ساخت این مجموعه نمایشگاهی می توان در طول سال بارها نمایشگاه كتاب را در هر فصل برگزار كرد.

ایازی با اشاره به احداث مجموعه شهر آفتاب نیز گفت : مجموعه شهر آفتاب در اراضی مجاور حرم حضرت امام (ره) نیز با 5/1 میلیون متر مربع مساحت در حال ساخت است كه فاز اول آن در سال 91 با فضای نمایشگاهی و فاز دوم آن در سال 92 به بهره برداری می‌رسد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان این كه اخباری دیگری نیز در خصوص آنكه دولت می خواهد نمایشگاهی با وسعت سه میلیون متر مربع در شهر پرند احداث كند كه زمان بندی آن را نیز خودشان اعلام خواهند كرد، افزود: با توجه به احداث باغ كتاب و بهره برداری از مجموعه در حال ساخت شهر آفتاب تا دو سال آینده ، به نظر می رسد این كه دولت بخواهد مكان جدیدی در شهر پرند برای نمایشگاه كتاب احداث كند ضرورتی نداشته باشد .

وی در ادامه با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص احداث نمایشگاه در پارك چیتگر ، گفت : پارك چیتگر به عنوان ریه تنفس گاهی شهر تهران است و به همین دلیل نمی توان در آن ساخت و ساز و پارك را تبدیل به نمایشگاه كرد ، چراكه این محدوده مشكلات زیست محیطی تهران را مرتفع می كند و دولت نیز می داند كه نباید این كار انجام شود .

ایازی خاطر نشان كرد : پیشنهاد این كه چطور پارك به فضای نمایشگاهی تبدیل شود جای تامل دارد و دولت می داند كه اساسا امكان اجرای این كار وجود ندارد .

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان این كه چه ضرورتی وجود دارد كه فضاهای نمایشگاهی متعدد ساخته شود، گفت: اگر دولت پولی دارد كه می‌خواهد نمایشگاه بسازد به شهرداری كمك كند تا مجموعه شهر آفتاب كه سه برابر نمایشگاه بین المللی فعلی تهران است، سریع تر ساخته شده و به بهره‌برداری برسد.

ایازی تصریح كرد : تا كنون دولت در این زمینه كمكی به شهرداری نكرده است و حداقل می تواند پول ساخت مترو در این بخش را در اختیار شهرداری بگذارد تا این مكان زودتر به بهره برداری رسیده و شهروندان از آن استفاده كنند.

وی افزود: ضلع غربی حرم مطهر امام (ره) به عنوان زون فرهنگی تا فرودگاه امام پیش بینی شده است و باید بتوانیم این زون را تكمیل كنیم كه بخشی از ان می تواند نمایشگاه باشد و همه نمایشگاه های تخصصی از جمله نمایشگاه كتاب تهران را در این مجموعه برگزار كنیم.

 

منتشر شده توسط خبرگزاري فارس در تاریخ ۱۳۹۰ چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ بيست و يکم ارديبهشتکلیدها : محمد هادي ايازي ؛ سخنگوي شهرداري تهران ؛ نمايشگاه كتاب


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: