افراش در گفتگو با مهر:
نمایشگاه یک رویداد تاثیرگذار فرهنگی بی نظیر است .


سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه کتاب تهران از نظر ناشران شرکت کننده و مراجعه کنندگان در سطح منطقه و بین المللی بی‌نظیر است.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری مهر ، یوسف افراش سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: موضوع نمایشگاه و فروشگاه بودن نمایشگاه کتاب موضوعی است که مطرح است و تا حدودی هم درست است و باید مورد توجه قرار گیرد. برگزاری نمایشگاه به شکل فعلی، محاسن و معایبی دارد.

 

وی افزود: از یک طرف مردم عامه می‌پسندند که  در یک مکان متمرکز کلیه مایحتاج فرهنگی‌شان را تامین کنند و انصافا ازاین نظر نمایشگاه، محیط کاملی است. چون بیشتر عناوین در همه ژانرهای مختلف مانند ادبی، علمی، پزشکی، درسی، کاربردی و دیگر زمینه‌های تخصصی در نمایشگاه وجود دارد و قابل دسترسی است، اما در زمینه فروشگاهی  یا نمایشگاهی بودن نمایشگاه نمی توان مشکلات را به صورت معایب مطرح کرد.  در هر صورت شلوغی و ازدحام ممکن است تا حد زیادی مراجعه کنندگان را آزاد بدهد.

 

افراش ادامه داد: دوم اینکه وسعت فضای نمایشگاه شاید باعث خستگی مخاطبان بشود، اما با توجه به نیازهای قشر فرهنگی کشور، نمایشگاه گردش مالی خوبی دارد و از این نظر فرصت خوبی برای بحث، تبلیغ و تشویق مخاطبین برای خرید کتاب است. از این جهت ناشران باید از نمایشگاه به عنوان مجالی مغتنم و مناسب اکثر بهره برداری را بکنند.

 

سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به مسائل گفته شده، نمایشگاه یک رویداد تاثیرگذار فرهنگی است. به همین دلیل، امسال تعداد زیادی از ناشران بین‌المللی تقاضای حضور در نمایشگاه را داشتند که این تقاضا هر سال بیشتر می شود. انصافا نمایشگاه کتاب تهران، از نظر ناشران شرکت کننده و مراجعه کنندگانی که تعدادشان به 5 میلیون نفر می‌رسد، در سطح منطقه و بین‌المللی بی‌نظیر است.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ بيست و يکم ارديبهشتکلیدها : يوسف افراش ؛ نمايشگاه كتاب


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: