مدیر انتشارات قدیانی در گفت و گو با اخبار چاپ :
ناشران بزرگ با تاسیس چاپخانه به آرامش خاطر می رسند


داشتن چاپخانه برای ناشرانی كه كتاب های زیادی منتشر می كنند، آسایش خاطر به همراه دارد اما صرفه اقتصادی ندارد.

نادر قدیانی مدیر انتشارات قدیانی با اعلام این مطلب به اخبار چاپ گفت: اساسا در كشور ما به دلایل مختلف انجام همزمان كار چاپ و نشر مشكل است. خصوصا اینكه قرار باشد چاپخانه تاسیس شده توسط یك ناشر، تنها به چاپ كتاب بپردازد .
وی افزود: برخی ناشران بزرگ به دلیل مشكلاتی كه در چاپ كتاب های خود با آن مواجه می شوند، ناچار به تاسیس چاپخانه های مجهز می شوند و تمام زحمات این راه را برای آسایش خاطر خود در چاپ متحمل می شوند. اگر چاپخانه ها كار خود را با كیفیت و در زمان مقرر انجام بدهند، ناشران از داشتن چاپخانه خودداری می كنند. اما به خاطر مشكلاتی كه در تحویل به موقع سفارشات و كیفیت كارها وجود دارد، عده ای از ناشران ناچار به این كار می شوند .
این ناشر كودك و نوجوان با اشاره به اینكه مدت 10 سال است چاپخانه خود را تاسیس كرده است، گفت: داشتن چاپخانه باعث شده است كه در كار خود نظم داشته باشیم و هر زمان كه لازم باشد در مدت زمانی كوتاهی بتوانیم كتاب های خود را تجدید چاپ كنیم. اما این كار از نظر اقتصادی سودی ندارد چون فقط كتاب های انتشارات خود را منتشر می كنیم. اگر قصد ناشری از تاسیس چاپخانه رسیدن به صرفه اقتصادی باشد، این كار را توصیه نمی كنم.


در همین رابطه:

حوزه های نشر باید تخصصی باشد  

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ شنبه ۲۴ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ بيست و چهارم مردادکلیدها : نادر قدیانی چاپخانه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: