توکلی نماینده مجلس :
کارگر ماهر را تبدیل به کارگران یقه سفید لیسانس نکنید


در بندی از لایحه بودجه 90، وزارت علوم موظف به تشکیل دانشگاه فنیو حرفهای میشد تا کلیه آموزشکدههای فنی و حرفهای به آن منتقل شود.



به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرآنلاین، در این ماده قید شده بود که وزارت علوم بدون ایجاد بار مالی جدید این کار را بکند. اما احمد توکلی معتقد بود که این کار بار مالی زیادی دارد وحتی مطالعه آن نیز صدها میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

این نماینده تهران که معتقد بود با این مصوبه کارگر ماهر تبدیل به کارگران یقه سفید لیسانسه میشود، تاکید کرد: در شرایطی که لیسانس‌ها هم وضعیت مناسبی ندارند، این کار را نکنید و کشور را از کارگران ماهر بیبهره نکنید.

وی با بیان اینکه اگر قرار است که ایجاد دانشگاه فنی و حرفه ای بدون بار مالی باشد، چرا در برنامه بودجه بر آن تاکید شده است؟، ادامه داد: تنها مطالعات لازم برای بررسی تشکیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای میلیون‌ها تومان هزینه دارد.

اما رئیس مجلس معتقد بود که با توجه به امکانات آموزشی و نیروی کافی انسانی موجود در وزارت آموزش و پرورش، تشکیل دانشگاه فنی و حرفه انجام شدنی است.

با تصویب این بند از لایحه بودجه 90، مقرر شد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف است بدون بار مالی جدید، با استفاده از امکانات و نیروی انسانی موجود دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تشکیل دهد و همه دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور را از آموزش و پرورش به این دانشگاه با شرایط یاد شده منتقل کند.

منتشر شده توسط خبر آنلاين در تاریخ ۱۳۹۰ سه شنبه ۱۳ ارديبهشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: