چند خبر کوتاه از نمایشگاه کتاب
حضور گسترده یونسکو و کشورهای عضو اکو در نمایشگاه کتاب تهران


نمایشگاه کتاب تهران در بیست و چهارمین دوره برگزاری خود شاهد حضور گسترده کشورهای عضو اکو ، یونسکو و ترکیه خواهد بود.

به گزارش اخبار چاپ در پی تماس با ستاد اطلاع رسانی بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، این ستاد ااظهار داشت : ترکیه در این دوره از نمایشگاه کتاب شش غرفه در اختیار دارد و هر سال حضور گسترده تری را در نمایشگاه کتاب از خود نشان می دهد.
امسال یونسکو و سازمان ملل نیز مانند سال های گذشته در بخش بین الملل حضور خواهند داشت. از میان کشورهای انجمن دوستی نیز شش تا هفت کشور به طور قطعی حضور خواهند داشت.
از میان کشورهای انجمن دوستی، دو کشور نیجریه و برزیل هم در نمایشگاه حاضر خواهند شد. به گفته مسئولان بخش بین الملل نمایشگاه کشورهای عضو اکو نیز حضور گسترده ای در نمایشگاه کتاب خواهند داشت.
امسال علاوه بر این که سازمان اکو برای خود غرفه ای مستقل دارد، برای هر یک از اعضای خود نیز غرفه ای درخواست کرده که به آنها ارائه شده است.
حضور مستقل اسپانیا و افغانستان برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب
امسال برای نخستین بار ، افغانستان درخواست خود را برای حضور در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرده است. اسپانیا نیز امسال برای نخستین بار به صورت مستقل در نمایشگاه حضور خواهد داشت.
این دوره از نمایشگاه کتاب تهران امسال شاهد حضور کشورهایی چون آلمان، سوئیس، کره جنوبی، افغانستان، آذربایجان، فرانسه، گرجستان، لبنان، سوریه، عراق، پاکستان، هند، ارمنستان، روسیه، ترکیه، کرواسی، سودان، کویت و چین، ژاپن و عمان است.
در این میان، کشورهای کرواسی، تونس و سودان برای نخستین بار درخواست خود را به منظور حضور د ر بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب ارائه کرده اند.
افغانستان نیز برای نخستین بار در این نمایشگاه شرکت کره است که در این دوره از نمایشگاه شاهد حضور 23 ناشر افغانی در نمایشگاه کتاب خواهیم بود.
در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب، کشور اسپانیا نیز که پیش از این با در اختیار گرفتن نماینده در نمایشگاه کتاب تهران شرکت می‌کرد، به صورت مستقل در نمایشگاه حاضر خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ چهارشنبه ۷ ارديبهشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: