تصمیم جدید مجمع امور صنفی استان همدان:
بازسازی اتحادیه چاپخانه داران همدان


با تغییر رئیس و اعضای مجمع امور صنفی جلساتی برگزار شد که در آن به اهمیت و پیشینه صنعت چاپ اشاره کردیم ؛ در نهایت تصمیم به بازسازی اتحادیه چاپخانه داران همدان گرفته شد

مهدی زرگریان مدیر چاپخانه اکباتان و رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان همدان در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت :مشکلات چاپخانه داران استان همدان به کانون های تبلیغاتی این شهر باز می گردد که کارها را از ادارات و شرکت ها گرفته و به وسیله واسطه هایی که دارند در شهر های دیگر به خصوص تهران به چاپ می‌رسانند .
وی در این خصوص افزود: با بالا رفتن قیمت کاغذ در سال گذشته نقدینگی در چاپخانه ها کم و برگشت پول مشکل شده است؛ چاپخانه داران کاغذ را مدت دار تهیه می کنند و همین امر باعث بالا رفتن درصد هزینه ها شده است.
مهدی زرگریان علت انحلال اتحادیه چاپخانه داران را اینگونه عنوان کرد: اتحادیه چاپخانه داران استان همدان متشکل بود از چاپخانه داران ، لیتوگراف، چاپ سیلک، مهرساز ، جعبه ساز، کارتن ساز و کافی نت که در سال 85 به دستور مجمع امور صنفی کافی نت از این اتحادیه جدا و باعث منحل شدن این اتحادیه شد.
وی در ادامه افزود: مجمع امور صنفی دو پیشنهاد به اعضای اتحادیه داد یکی ادغام شدن با اتحادیه صنفی دیگر و یا صبر برای به حد نصاب رسیدن اعضا با صدور پروانه کسب دائم .اتحادیه چاپخانه داران مدت 5 سال صبر پیشه کرد؛ اما متاسفانه مجمع امور صنفی علارغم تلاشهایی که انجام داد موفق نبود.
مدیر چاپخانه اکباتان گفت: با تغییر رئیس و اعضای مجمع امور صنفی جلساتی برگزار شد که در آن به اهمیت و پیشینه صنعت چاپ اشاره کردیم ؛ در نهایت تصمیم به بازسازی اتحادیه چاپخانه داران همدان گرفته شد و با پیگیری های مکرر، چاپخانه دارانی را که پروانه کسب دائم ندارندترغیب به دریافت پروانه کسب دائم نموده و سعی در به حد نصاب رساندن اعضاء داریم.
مهدی زرگریان خاطر نشان کرد: این صنف نیاز به اتحادیه مختص به خود دارد تا به مشکلات بزرگ و کوچک این صنعت در همدان رسیدگی نماید. اگر از چاپخانه داران شکایتی برسد از نظر قضایی مرجع درستی وجود ندارد و چه بسا حق چاپخانه داران تضیع شود. ، برای نظارت بر قیمت ها با مشکل روبرو هستند و قیمت مشخصی ندارند . قبل از انحلال اتحادیه این مسائل مشکل محسوب نمی شد. علاوه بر آن نیز کاغذ، مرکب و ملزومات چاپ را برای اعضاء با قیمت مناسبی تهیه می کردیم؛ اما چاپخانه داران در حال حاضر برای تهیه مواد اولیه قیمت های متفاوتی را پرداخت می کنند. نامه نگاری ها برای دریافت وام و خدماتی از این دست که قبلا در اتحادیه انجام می شد دیگر وجود ندارد. در نهایت کمک به رفع مشکلات چاپخانه داران بدون وجود یک اتحادیه صنفی مستقل میسر نیست.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ دوشنبه ۵ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ پنجم ارديبهشتکلیدها : بازسازی اتحادیه چاپخانه داران همدان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: