مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد:
صدور مجوز چاپ 889 عنوان كتاب در آذربایجان شرقی


در سال 89 برای 889 عنوان كتاب شامل 705 عنوان تالیف و 170 عنوان ترجمه صدور مجوز پیش از چاپ صورت گرفته است

به گزارش اخبار چاپ درتماس با روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، "علی داننده" اظهار داشت: در سال 89 برای 889 عنوان كتاب شامل 705 عنوان تالیف و 170 عنوان ترجمه صدور مجوز پیش از چاپ صورت گرفته است كه نسبت به سال پیش از آن 158 عنوان رشد داشته است.
وی افزود: موضوع‌های كتابها بیشتر در زمینه ادبیات، آموزشی و كمك درسی، فنی مهندسی، تاریخ، مذهب، علوم اجتماعی، كودك و نوجوان، هنر و زبان بوده است.
داننده با اشاره به اینكه کتاب از مهمترین عناصر فرهنگی در جوامع مختلف محسوب می‌‌شود خاطرنشان كرد: فرهنگ مكتوب كه حاصل تلاش انسانها در طول قرنهاست در قالب كتاب از نسلی به نسل بعد انتقال یافته و باعث بسط و گسترش آن در جامعه می شود.
وی كتاب و مطالعه را یكی از اساسی ترین راههای دستیابی به ذخائر غنی و پشتوانه فرهنگی ملتها عنوان كرد و گفت: چاپ و نشر كتاب و میانگین مطالعه افراد در جامعه یکی از شاخص های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی کشورها در عصر حاضر است.
داننده با اشاره به فعالیت دبیرخانه هیأت نظارت بر چاپ و نشر از سال 1379تاكنون در آذربایجان شرقی، ارتباط با اهل قلم استان و اخذ اطّلاعات آنها برای تكمیل و به روز كردن بانك اطلاعاتی مؤلفان، راهنمایی و ارائه اطّلاعات تخصصی به ناشران و مؤلفان و ثبت و ورود اطّلاعات مربوط به كتب جهت صدور مجوّز را از اهم وظایف این بخش عنوان كرد.
وی همچنین ارتباط با كارشناسان بررسی كتب و ارائه پیش‌نویسهای كتاب به آنها و كنترل و تطبیق آخرین نمونه‌های پیش‌نویسها با نظرات و موازین قانونی و صدور مجوز چاپ برای آنها را از دیگر فعایتهای انجام گرفته توسط دبیرخانه هیات نظارت بر چاپ و نشر استان دانست.
با توجه به توان و پتانسیل بالا در استان اختیار ارائه مجوز نشر كتاب در شمال غرب كشور به استان آذربایجان شرقی تفویض شده كه بازده مناسبی را در پی داشته و فرآیند نشر كتاب را تسهیل نموده كه برای استانهای همجوار از جمله آذربایجان غربی و زنجان نیز ارائه خدمات می‌كند و در كمتر از یك ماه مجوز صادر می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ شنبه ۳ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ سوم ارديبهشتکلیدها : صدور مجوز چاپ 889 عنوان كتاب در آذربایجان شرقی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: