دبیر انجمن چاپ دیجیتال ایران در گفتگو با اخبار چاپ:
بازار ایران را ماشین های دست دوم قبضه کرده اند


دبیر انجمن چاپ دیجیتال ایران می گوید: در حال حاضر حدود سه الی چهار سال است که یک ماشین روز دنیا در ایران نصب نشده است و خصوصاً بعد از ورود ماشین های چینی بازار را ماشین های دست دوم قبضه کرده اند.

امیر حسین قاسمی عضو هیات مدیره و دبیر انجمن چاپ دیجیتال ایران و نیز مدرس چاپ دیجیتال در دانشگاه تهران در گفتگو با اخبار چاپ درباره فرایند دیجیتالیزه شدن چاپ در جهان اظهار داشت: مجموع این رخدادها که با پیشرفت روزافزون نرم افزارها هر روز شتاب بیشتری می گیرد باعث می شود که امکان ایجاد کنترل گسترده تر شود و افزایش قدرت کنترل امکان کنترل کردن مولفه هایی همچون ارزش افزوده را فراهم می کند، وی افزود؛ در مرحله pree press همه چیز دیجیتال شده است به این معنا که شما تنها یک فایل را می برید و از آن سو زینک را تحویل می گیرید. هنگامی که فرمت های jdf و نرم افزار mis آمدند در واقع مسیر تولید با تکنولوژی دیجیتال کنترل شد و قطعاً قدم بعدی این است که تمام این صنعت دیجیتال شود.
دبیر انجمن چاپ دیجیتال ایران درباره وضعیت کشورمان در زمینه چاپ دیجیتال تصریح کرد: در این زمینه ایران وضعیت خوبی دارد و در خاورمیانه هم کشور مطرحی به شمار می رود اما با ورود ماشین های چینی اتفاقی که افتاد این بود که قیمت ماشین ارزان شد و افراد زیادی وارد این صنعت شدند که خود به خود و پس از اشباع شدن بازار باعث شد قیمت ها شکسته بشوند و در این فرآیند افرادی که با برنامه برای سرمایه گذاری اقدام می کردند از این کار خارج شدند و می توانم بگویم که در حال حاضر حدود سه الی چهار سال است که یک ماشین روز دنیا در ایران نصب نشده است و بازار را ماشین های دست دوم قبضه کرده اند.
قاسمی برگزاری نمایشگاه های تخصصی ذیل نمایشگاه چاپ را فرصتی برای حوزه های تخصصی تر صنعت چاپ دانست و یادآور شد: به عنوان یکی از اعضای انجمن چاپ دیجیتال ایران انتظار دارم نمایشگاه تخصصی به صورت حرفه ای تر و تخصصی تر به موضوع این صنعت رسیدگی کند و افراد بیشتری که در این صنعت فعالیت می کنند و در نمایشگاه های معمولی وارد نمی شوند در این نمایشگاه شرکت کنند. اما ایرادی که به این نمایشگاه ها وارد است این است که کیفیت این نمایشگاه ها تغییر نکرده و همان شرکت های همیشگی می آیند و عرضه تکنولوژِی آن هم به روز نیست همچنین شرکت های بین المللی که در ایران شرکت می کنند نیز به یک معرفی مختصر بسنده می کنند. وی در انتها خاطر نشان کرد، امیدوارم این نمایشگاه به عنوان اولین نمایشگاه مسیر مشخصی را تعریف کند و شرکت کنندگان بتوانند تعامل خوبی با سرویس کاران داخلی برقرار کنند و همچنین به مسائلی که معمولاً دیده نمی شود توجه بشود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ يکشنبه ۴ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ چهارم ارديبهشتکلیدها : بازار ایران را ماشین های دست دوم قبضه کرده اند


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: