علی رضا هادی گل مدیر شرکت نوین تاک در گفتگو با اخبار چاپ:
ورود چین به بازار لارج فرمت باعث شد بسیاری به آرزوی خود برسند


مدیر شرکت نوین تاک برخلاف بسیاری از کسانی که از حضور شرکت های چینی در بازار لارج فرمت انتقاد می کنند این ورود را باعث شکستن انحصار در بازار دیجیتال می داند.
علی رضا هادی گل مدیر شرکت نوین تاک درباره چاپ دیجیتال و مبحث لارج فرمت در ایران به اخبار چاپ گفت: چاپ لارج فرمت از ابتدا دیجیتالی بوده اما در این 15 سال اخیر روند دیجیتالیزه شدن آن شتاب گرفته است، این نوع چاپ از ماشین های تک رنگ که پلات بود شروع شد و اکنون به ماشین های چند رنگ رسیده است. هادی گل درباره حضور گسترده کشور چین در این بازار و وجود ماشین های چینی در ایران خاطرنشان کرد: ورود چین به این بازار انحصار بازار را شکست و باعث شد انسان هایی مثل ما به آرزوهای خود در این بازار برسیم به این دلیل که پیش از این امکان نداشت امثال ما بتوانیم 500 میلیون تومان در مثلاً 10 سال پیش بدهیم و یک ماشین آمریکایی یا ژاپنی بخریم اما اجناس چینی قیمت ها را شکستند و ما توانستیم وارد بازار شویم. وی درباره اینکه ورود گسترده به این بازار آن را از حالت تخصصی خارج می کند نیز گفت: باید غلط بنویسیم تا یاد بگیریم. زمانی که جوانی از سربازی باز می گردد یکی از راه های سرمایه گذاری و ورود به بازار کار خرید یکی از همین دستگاه ها است اما به هر حال برای او یک شغل درست می شود که این مسئله مهمی است ضمن اینکه باید به یاد داشته باشیم تنها کسانی در این بازار دوام می آورند که طاقت داشته باشند.
مدیر شرکت نوین تاک درباره اینکه بازار چاپ دیجیتال در ایران تا چه اندازه با تکنولوژِی روز جهان انطباق دارد تصریح کرد تقریباً هیچ و یا نهایتاً 5 درصد؛ که این امر به دلیل پایین بودن درآمد سرانه ملی در این کشور است و به همین خاطر است که با واردات ماشین های کپی شده چین به بازار خارجی خود ضربه می زنیم. وی علت این امر را ایجاد ضعف در بسته بندی های داخلی عنوان کرد و ادامه داد: بسته بندی های تولید داخل برخلاف نمونه های خارجی آن از مهندسی ضعیف تری برخوردار است که این موضوع می تواند برای صادرات و تولید داخلی ما یک عیب محسوب شود.
هادی گل، درباره نمایشگاه های تخصصی که ذیل نمایشگاه های چاپ تشکیل می شود این نمایشگاه ها را مفید و خوب ارزیابی و خاطر نشان کرد: این قبیل نمایشگاه های تخصصی باعث می شود وقت شرکت ها هدر نرود و تنها با کسانی که انگیزه کافی برای حضور در این بازار دارند سروکار داشته باشیم.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ شنبه ۳ ارديبهشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: