بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران
بهمن دری برنامه های بخش جنبی را تشریح كرد:


نشست ها و برنامه های بخش جنبی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از سوی رئیس نمایشگاه اعلام شد.

به گفته بهمن دری این برنامه ها شامل 200 نشست با عناوینی چون «نشست های سرای اهل قلم»، «سرای اهل قلم كودك و نوجوان»، «سرای كارنامه نشر» و نشست های «غرفه دیدار با پدیدآورندگان» آثار خواهد بود.
اخبارچاپ به نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران: بهمن دری ضمن اظهار امیدواری به پر بارتر بودن برنامه های بیست و چهارمین دوره نمایشگاه، شعار امسال را «ارتقای معرفت دینی و بصیرت فرهنگی» عنوان و بر فعالیت های بخش جنبی در حوزه دین و فرهنگ تاكید كرد.
دری افزود: در سرای اهل قلم هر روز 3 تا 5 نشست شامل بزرگداشت، معرفی آثار و نقد و بررسی با حضور اندیشمندان، نویسندگان و منتقدان برگزار می شود. «نقش زنان نویسنده در ادبیات دفاع مقدس»، «بررسی جریان داستان نویسی قرآنی در فضای مدرن»، «جنگ نرم»، «بومی سازی علوم انسانی» و ... از جمله این نشست ها خواهد بود.
رئیس نمایشگاه درباره سرای اهل قلم كودك و نوجوان نیز گفت: در این سرا 28 نشست در حوزه نقد كتاب، سخنرانی و میزگردهای تخصصی برگزار می شود و صاحب نظران و پدیدآورندگان آثار كودك و نوجوان به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
وی افزود: در حوزه نقد، كارشناسی و نقد و بررسی تعدادی كتاب شاخص صورت می گیرد. همچنین میزگردهای تخصصی با موضوعاتی مانند «تصویرگری كتاب های دینی كودك و نوجوان»، «بررسی روند ادبیات عرفانی برای كودكان و نوجوانان» و سخنرانی هایی نیز در حوزه ادبیات كودك و نوجوان خواهیم داشت.
دری برپایی «سرای كارنامه نشر» را از دیگر فعالیت های جنبی این دوره از نمایشگاه خواند و گفت: فعالیت های این سرا با رویكرد جدیدی شكل گرفته و آثار برجسته ای در قالب نشست در حوزه «اسناد و آرشیو»، «كتابداری و اطلاع رسانی»، «نسخ خطی» و... برگزار می شود.
وی افزود: كارگاه های آموزشی نیز با عناوینی چون «هشت ضلعی مطالعه؛ مدلی برای ارتقاء مهارت های خواندن»، «آینده پژوهی»، «خبرنگاری حوزه كتاب» و ... در ایام نمایشگاه برپا می شود.
رئیس نمایشگاه گفت: برگزاری نشست های غرفه دیدار با پدیدآورندگان و نویسندگان از برنامه های دیگری است كه در بخش جنبی طراحی شده است. در این غرفه كتاب های مختلفی با حضور نویسندگان این آثار و منتقدان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
رئیس نمایشگاه كتاب از دیگر اقداماتی را كه در بخش جنبی نمایشگاه صورت می گیرد، برگزاری كرسی های نظریه پردازی و نقد و مناظره عنوان و تاكید کرد: امیدواریم این بخش جدید به عنوان فصلی نو در كارنامه بخش جنبی ماندگار باشد

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ چهارشنبه ۳۱ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ سي و يکم فروردينکلیدها : بهمن دری برنامه های بخش جنبی را تشریح كرد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: