با گذشت نزدیک به یک سال از تلاش چاپخانه داران شیرازی برای داشتن اتحادیه مستقل:
چاپخانه داران هنوز باید به اتحادیه نوشت افزار مراجعه کنند


استان فارس و شهر شیراز در زمینه صنعت چاپ دارای کمبودهای فراوانی است که نبود اتحادیه مستقل برای چاپخانه داران نیز مزید بر علت شده است.

به گزارش اخبار چاپ پس از گذشت حدود یکسال از اتخاذ تصمیم جداسازی اتحادیه چاپخانه داران از اتحادیه نوشت افزار در شیراز، چاپخانه داران در این شهر هنوز برای امتحان فنی و یا امور مربوط به خود باید به اتحادیه نوشت افزار و لوازم التحریر مراجعه کنند.
یکی از چاپ خانه داران شیرازی در گفتگو با اخبار چاپ ضمن تایید این مطلب اظهار داشت: در سال گذشته براساس توافقات صورت گرفته قرار شد که از اتحادیه لوازم التحریر جدا بشویم اما هنوز رسماً این جدایی اعلام نشده و برای امتحان فنی باید به اتحادیه نوشت افزار مراجعه کنیم. سعید تاج پرست در اینباره ادامه داد: استان فارس و شهر شیراز در زمینه صنعت چاپ دارای کمبودهای فراوانی است که نبود اتحادیه مستقل برای چاپخانه داران نیز مزید بر علت شده است. وی افزود، در حال حاضر در کل استان فارس تنها یک ماشین 4.5 پنج رنگ و 6 دو ورقی چهار رنگ و پنج رنگ همچنین 4 الی 5 GTO چهار رنگ وجود دارد. این چاپخانه دار شیرازی عمده مشکل چاپخانه داران در استان فارس را نبود کارگر فنی ماهر، فقدان نمایندگی های لوازم یدکی برای ماشین آلات چاپ و وابستگی به تهران در این موارد عنوان کرد و افزود: حدود 60 الی 70 درصد کارهای چاپی استان فارس به خارج از این استان و استان هایی همچون اصفهان، قم، و تهران فرستاده می شود ضمن اینکه به دلیل نبود کارگر فنی ماهر و آوردن آن از تهران قیمت های چاپ در شیراز به طور کلی بیشتر از جاهای دیگر و قابل رقابت با استان هایی چون اصفهان، قم و تهران نیست.صبوری مدیر چاپخانه صبوری نیز در گفتگو با اخبار چاپ تصریح کرد: درباره تشکیل اتحادیه چاپخانه داران منتظریم مسئولین وزارت بازرگانی پاسخ نامه ارسال شده از سوی چاپخانه داران شیرازی را یدهند تا فعالیت اتحادیه را به صورت مستقل آغاز کنیم. وی افزود، پی گیری های مکرر در این زمینه را جوانان شاغل در این صنف انجام می دهند و اکثر چاپخانه داران در سطح استان نیز برای عضویت در این اتحادیه ثبت نام کرده اند و تنها منتظر مجوز هستیم که آن هم با تلاش این جوانان به زودی میسر خواهد شد.
گفتنی است برای تشکیل اتحادیه چاپخانه داران این اتحادیه باید شامل حداقل 150 عضو باشد درحالیکه تاکنون تنها حدود 88 نفر برای عضویت در اتحادیه چاپخانه داران استان فارس ثبت نام کرده اند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ سه شنبه ۳۰ فروردين


صفا عصمتی

ادغام این دو اتحادیه منطقی به نظر نمی رسد مشکلات چاپخانه داران این استان تنها به دریافت مجوز ختم نمی شود مسلما در این رابطه باید چاره ای اندیشید قبل از آنکه کشتی صنعت چاپ این استان به گل بنشیند





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: