در دانشگاه فردوسی مشهد بررسی می شود:
کلاس های کاردانی، کارشناسی و دکترای رشته چاپ


دانشگاه فردوسی مشهد برای اولین بار اقدام به بررسی سیستم های آموزشی خود در ارتباط با برگزاری کلاس در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و دکترای چاپ کرده است

عباس سرابیان تبریزی نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران مشهد در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: مشکلات چاپخانه داران مشهد جدا از مشکلات چاپخانه داران در سراسر کشور نیست . به طبع مالیات بر ارزش افزوده یکی از این معضلات است . امکان استخدام یک حساب دار متخصص نیز هزینه ای است بر دوش چاپخانه داران به همین علت اکثر چاپخانه داران از داشتن چنین حساب داری بی بهره هستند و فاکتورها بی نام و نشان است. این مسئله خود به خود ایجاد تورم کرده و با وجود بازار رقابتی که وجود دارد ؛ خود چاپخانه داران را با مشکل روبرو کرده است .
صاحب امتیاز و مدیر چاپخانه مینو در خصوص برنامه های آتی اتحادیه چاپخانه داران مشهد گفت : ماهانه جلساتی در اتحادیه برگذار می شود که طی آن به مشکلات اعضا و صنف رسیدگی می شود .
وی از جلسه 4 اردیبهشت این اتحادیه خبر دارد که طی آن به بررسی مشکلات متعدد صنف پیرامون هدفمند کردن یارانه ها ، اجرایی شدن قانون هدفمند شدن یارانه ها و مالیات بر ارزش افزوده خواهند پرداخت. و افزود: در این جلسه قصد داریم از نزدیک نظر اعضا را جویا شده و از نقطه نظرات آنها آگاه شویم تا بتوانیم این نظرات را به مسئولین انتقال دهیم .
نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران مشهد در ادامه عنوان کرد: مسئله دیگری که در این جلسه مطرح خواهد شد؛ پیگیری راه کارهای قانونی برای اجرای قانون معافیت مالیاتی برای چاپخانه داران است که با وجود آنکه 9 سال از تصویب این قانون می گذرد تا کنون اجرایی نشده است.
عباس سرابیان تبریزی به مسئله آموزش اشاره کرد و گفت: دانشگاه فردوسی مشهد برای اولین بار اقدام به بررسی سیستم های آموزشی خود در ارتباط با برگزاری کلاس در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و دکترای رشته چاپ کرده است که در این جلسه قصد داریم سرفصلهایی را برای این عزیزان تهیه کنیم و همکاری نزدیک و ثمر بخشی را با دوستان داشته باشیم . همچنین نظر اعضا را نیز که در زمینه چاپ پیش کسوت محسوب می شوند و اطلاعات فنی جامع و کاملی دارند برای انتخاب سرفصل های درسی و تدریس جویا خواهیم شد.
وی در پایان افزود: انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ با برگزاری کلاس آموزشی پرینت پروموشن در مشهد کار خوبی را انجام داد. اما بحث آموزش نیاز به تداوم چنین کلاس هایی دارد؛ که آن هم بدون بودجه میسر نیست . انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ باید با پیگیری ردیف بودجه در بحث آموزش صنعت چاپ، بستری مناسب و قانونمند برای برگذاری چنین کلاس های آموزشی فراهم نماید. تنها تعامل با روسای اتحادیه ها کافی نیست.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ يکشنبه ۲۸ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ بيست و هشتم فروردينکلیدها : کلاس های کاردانی کارشناسی و دکترای رشته چاپ


سوسن مروتی

میخواستم بدونم نحوه ورود چطور میباشد؟کنکور؟چطور پذیرش دارین؟و شرایط آن چطور میباشد.از کی؟ممنون





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: