بهمن دری در همایش بانوان صنعت چاپ عنوان کرد:
برای اشتغال زایی مسئله چاپ در راس امور وزارت ارشاد قرار گرفته


معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ اسلامی گفت: پیشنهاد دادیم که برای فعال کردن مراکز چاپ و واحدهای صنعتی از طریق اعطای وام و تقویت واحدهای کوچک و نیمه کوچک و نیمه بزرگ اقدام کنیم.

به گزارش اخبار چاپ از همایش بانوان صنعت چاپ: بهمن دری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تفاهم نامه 10 ماده ای به وزارت صنایع ارائه شد که اگر اجرا شود صنعت چاپ از بسیاری از مشکلاتی که گریبانگیر آن است خلاصی می یابد. وی افزود، در چند روزگذشته در سطح دولت موضوعی مطرح شد مبنی بر اینکه بحث اشتغال زایی به صورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد تا نرخ بیکاری یک رقمی بشود و در شورای معاونین وزارت ارشاد هم این نکته برای اشتغال زایی مطرح شد که در همین راستا مسئله چاپ در راس امور وزارت ارشاد قرار گرفت. دری گفت: ما پیشنهاد دادیم که برای فعال کردن مراکز چاپ و واحدهای صنعتی می طلبد که از طریق اعطای وام و تقویت واحدهای کوچک و نیمه کوچک و نیمه بزرگ اقدام کنیم. وی افزود: در حوزه چاپ هرگاه سرمایه گذاری حتی کوچکی انجام دادیم شغل های مستمری شکل گرفته است ضمن اینکه ما با یکی دو بانک هم دراین باره صحبت کرده ایم و من فکر می کنم با وام های کم سود و کم بهره و یارانه های دولتی می توان هم اشتغال ایجاد کرد و هم اینکه ناوگان چاپ را در چاپخانه ها تقویت کرد.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: ایران باید بتواند تا زمان تحقق ایران 1404، در زمینه‌های مختلف صنعت چاپ قدرتمند شده و سهم خود را در گردش مالی این صنعت نسبت به دیگر كشورهای منطقه افزایش دهد، اگر می خواهیم در هر حوزه ای تحولی ایجاد کنیم باید به خرد جمعی متوسل بشویم و وزارت ارشاد با همه بضاعت در خدمت صنعت چاپ خواهد بود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ چهارشنبه ۲۴ فروردين


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: