درخواست معاون امور فرهنگی از نویسندگان ٬پدیدآورندگان٬ ناشران و اصحاب رسانه :
باز خوانی قانون و ضوابط چاپ و نشر کتاب و حرکت در مسیر آن


بهمن دری معاون امور فرهنگی در جمع صمیمی استادان بسیجی رشته حقوق با تاکید براینکه در سالی که به نام جهاد اقتصادی مزین شده در صحنه فعالیتهای فرهنگی با رعایت صرفه و صلاح و بازخوانی قانون ضوابط چاپ ونشر کتاب٬ باید در مدار این قانون حرکت کنیم .

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی: بهمن دری بازخوانی قوانین نشر را یکی از راه کارههای مهم برای بروز و تحقق جهاد اقتصادی با رویکرد فرهنگی عنوان کرد و گفت قطعا نمایشگاه کتاب فرصت و امکان خوبی برای این مهم است و می تواند در بالابردن بصیرت همگانی و بویژه ناشران شرکت کننده در نمایشگاه کتاب کمک کند .
وی از تمامی نویسندگان و ناشران و دست اندرکاران حوزه نشر به ویژه اصحاب رسانه خواست تلاش کنند قانون ویژه چاپ و نشر کشور در معرض بازخوانی قرار گیرد .
معاون امورفرهنگی با اشاره به مصوب اصلاحی ضوابط نشر کتاب شورایعالی انقلاب فرهنگی در سال 89 گفت :این مصوبه اهداف و سیاستهای های ایجابی و حدود و ضوابط نشر رابطور کامل مشخص کرده و همگان موظف به حرکت در چارچوب این قانون هستند.
وی سیاست های هدایتی و حمایتی نشر کتاب وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را تقویت و ترویج امر پژوهش و تبیین اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی و نگاهبانی از دستاوردهای آن عنوان کرد و ادامه داد:قطعا احیای میراث مکتوب فرهنگ و تمدن اسلامی و مقابله موثر با تهاجم سیاسی و فرهنگی علیه عقاید ملی واسلامی و انقلاب از اولویت های سیاستهای ما در حوزه تالیف و ترجمه کتابهای روز آمد است.
بهمن دری با اشاره به حدود قانونی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:
قطعا ما بعنوان متولی فرهنگ در حوزه کتاب موکلف هستیم براساس سالم سازی فضای نشر کشور کتاب و مقابله با جوانب منفی ٬طبق حدود قانونی مشخص از حوزه نشر حراست وحفاظت کنیم .
معاون امور فرهنگی ترویج و تبلیغ الحادی و اباحه گری ٬توهین مقدسات دین مبین اسلام ٬تبلیغ ادیان منحرف و منسوخ و خرافات و انتشار تصاویری که موجب اشاعه فحشا می شود ٬توهین ٬تخریب و افتراء به تمامی افرادی که حفظ حرمت آنها شرعا و قانونا لازم است ٬تیلیغ علیه نظام و منافع ملی و ترویج گروه های محارب و عناصر ضد انقلاب و برهم زننده اساس وحدت میان اقوام و فرق مختلف کشور٬و تحقیر و تمسخر افتخارات ملی ٬و توهین و تمسخر زبان ٬فرهنگ و هویت اقوام و اقلیت های دینی و قومی و.... را از جمله حدود قانونی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه دین ٬سیاست و فرهنگ عمومی برشمرد.
وی خاطر نشان کرد : در این راستا وزارت فرهنگ وارشاداسلامی با معرفی اعضای هیات نظارت بر نشر کتاب متناسب با هر رشته تخصصی در حوزه کودک و بزرگ سال و با همکاری سایر دستگاه ها به دنبال تحقق اهداف تعیین شده است.
دری ادامه داد: اگر این امر محقق شود و در مسیر این قانون حرکت کنیم هیچ یک از اصحاب چاپ و نشر کشور با چالش و مانع روبه رو نخواهند شد .
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کرد از سوی دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اسامی اعضای هیات نضارت در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان هفته گذشته به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ چهارشنبه ۲۴ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ بيست و چهارم فروردينکلیدها : باز خوانی قانون و ضوابط چاپ و نشر کتاب و حرکت در مسیر آن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: