بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
با حضور رییس جمهور افتتاح می شود


بهمن دری رییس بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و معاون امورفرهنگی وزیر ارشاد از افتتاح نمایشگاه کتاب امسال با حضور دکتر محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران در روز سیزدهم اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بهمن دری که دوشنبه بیست و دوم فروردین در شور ای معاونین وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی شرکت کرده بود طی گزارشی در باره نمایشگاه کتاب ٬ آخرین تحولات و اقدامات انجام شده را به اطلاع اعضای شورا رساند.
معاون امور فرهنگی در این گزارش با اشاره به شعار تعیین شده برای نمایشگاه امسال گفت : شعار راهبردی برای بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران « ارتقا معرفت دینی و بصیرت فرهنگی در سال جهاد اقتصادی » است .
دری از آمادگی و همکاری نهاد های شهری و خدماتی ٬ اجتماعی ٬کمک رسانی و اطلاعاتی و امنیتی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تشکر کرد و گفت امسال تمامی این نهادها آمادگی خود را برای برگزاری باشکوه تر نمایشگاه اعلام کرده اند .
رییس نمایشگاه کتاب تهران با اعلام اینکه تعداد ناشران داخلی واجد شرایط حاضر در نمایشگاه امسال از مرز 2000 ناشر گذشته است گفت : هیچ فعالیت فرهنگی را نمی توان سراغ گرفت که از حیث ظرف و مظروف با این حجم در کشور سامان یابد . و این مهم به همت و همدلی تمامی نهادها شهری و انتظامی و امنیتی و با همکاری صمیمانه همکاران اینجانب در معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد برپا می شود .
معاون امور فرهنگی همچنین از تقاضای بسیاری از کشورهای جهان برای حضور در نمایشگاه بیست و چهار خبر داد و گفت باتوجه به محدویت فضا و تعداد تقاضاها مجبوریم از مساحت غرفه های متقاضیان کم کنیم .
وی در خصوص فعالیت های اجرایی این دوره از نمایشگاه توضیح دادو گفت : امسال به فضل الهی با هماهنگی به عمل آمده مشکل اختصاص پارکینگ خودرو ها حل شده و از حیث جابجایی بازدیدکنندگان اقدامات خوبی از سوی مترو تاکسیرانی و اتوبوسرانی و راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است .
دری به حضور فعال شهرداری ٬ ستاد بحران٬ آتش نشانی و اورژانس و دیگر نهاد های خدماتی کمک رسانی اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه برق و مخابرات مشکلاتی پیش رو داریم که امیدوارم این مراکز نیز به فعالیت خود سرعت بیشتری بدهند .
رییس نمایشگاه متراژ اختصاص یافته به فضای نمایشگاهی امسال را 120 هزار متر مربع عنوان کرد و گفت : با همت همکاران این معاونت و موسسات تابعه و فعالیتهای کمیته ناشران داخلی و خارجی امیدواریم چند روز زودتر غرفه ها در اختیار ناشران قرار گیرد .
رییس نمایشگاه کتاب عدم وجود مکان دائمی برای نمایشگاه را یکی از نقاط ضعف نمایشگاه دانست و گفت : ظرف نمایشگاهی (مصلی)هر سال به دلیل ساخت و ساز کوچکتر می شود ماامسال رواق های مصلی را به دلیل ساخت و ساز در اختیار نداریم.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 14 تا 24 اردیبهشت ماه سال 1390 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ سه شنبه ۲۳ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ بيست و سوم فروردينکلیدها : با حضور رییس جمهور افتتاح می شود


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: