رضا رضایی رییس هیات داوران دهمین دوره مسابقات چاپ:
انحصارها کمر تولید داخلی را می شکند


ما توان تولید داریم ماشین های تولید کننده را هم در اختیار داریم فقط کافی است پتروشیمی ما به جای اینکه مواد اولیه را صادر کند مواد تولید شده و فیلم تهیه بسته بندی را صادر کند.

اخبار چاپ: رییس هیات داوران مسابقات بخش تخصصی جشنواره چاپ ایران درباره گزینه های جدیدی همچون بخش کارآفرینی که در این دوره از مسابقات مورد ارزیابی داوران قرار گرفت اظهارداشت: اثر هر کار جدیدی که انجام می شود را باید در طول سالیانی که از آن می گذرد ارزیابی کرد و اگر این معرفی ها منشاء اثر بشود و بتواند شرایطی را فراهم کند که سبب ساز تولید و اشتغال بیشتربشود قطعاً ما به اهداف خود رسیده ایم.

رضایی در ادامه تاکید کرد اگر می خواهیم تولید ملی غرور آفرین شود بایستی آن را معرفی کنیم . کمک کنیم در نمایشگاه های بین المللی این آثار به نمایش در بیاید تا این اتفاقات موجد آثار مبارک بشود. وی درباره تفاوت میان تولیدات داخل و نمونه های خارجی آن اضافه کرد، در بسیاری از موارد ماتفاوت چندانی با آن ها نداریم ضمن اینکه در سال های اخیر سرمایه گذاری های خوبی انجام شده است و تنها باید نوآوری هایی که در خارج از کشور در صنعت بسته بندی انجام می شود را مد نظر قرار دهیم. رضایی با بیان اینکه اگر صنعت بسته بندی ما به روز نباشد تمامی صنایع ما ضرر می کند ادامه داد: باید بسته بندی هایی تولید کنیم که کمترین عارضه را برای طبیعت داشته باشد و ضمن دارا بودن کیفیت مطلوب برای حفظ ونگهداری کالا قیمت تمام شده قابل رقابتی هم داشته باشد.

وی تصریح کرد: ماشین آلات ما باید به روزبشوند اما نباید فراموش کنیم که یکی از مشکلات بزرگ ما در صنعت بسته بندی تامین مواد اولیه است و هنگامی که در می یابیم کشور ما مرکز پلیمر دنیا است باید بیشترتاسف بخوریم که چرا صنایع ما برای تهیه مواد اولیه در مضیقه قرار دارند.

رضایی یادآور شد: متاسفانه صنایع پتروشیمی ما مواد اولیه خود را صادر می کنند اما ما باید به خصوص در سالی که به نام جهاد اقتصادی مزین شده تلاش کنیم این مواد اولیه برای تولید داخلی هزینه شودتا محصولات ساخته شده به کشورهای دیگر صادر بشوند.

وی با اشاره به این که صنعتگران ما توان تولید دارند و باید تنها مواد اولیه در اختیارشان قرار بگیرد خاطرنشان کرد: مواداولیه و فیلم هایی که از آن ها در صنعت بسته بندی استفاده می شود به صورت انحصاردرآمده و برای واردات آن نیز تعرفه 30 درصدی وضع شده که باید توجه داشت این انحصارمی تواند کمر تولید داخلی را بشکند.

رضایی در پایان تصریح کرد: ما توان تولید داریم ماشین های تولید کننده را هم در اختیار داریم فقط کافی است پتروشیمی ما به جای اینکه مواد اولیه را صادر کندمواد تولید شده و فیلم تهیه بسته بندی را صادر کند.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ سه شنبه ۲۳ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ بيست و سوم فروردينکلیدها : انحصار کمر تولید داخلی را می شکند


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: