گفتگو با مدیرعامل صحافی کاج سبز
مشکلات بانوان شاغل در صنعت چاپ مانعی برای استقلال آنهاست


با وجود آنکه بانوان در این صنف دلسوزانه فعالیت می کنند و سعی دارند به نحو احسن مسئولیت های خود را انجام دهند. لیکن هیچگاه به شکل شایسته ای از آنها تقدیر نشده است.

سحرکاویانی مدیرعامل صحافی کاج سبزدر گفتگو با اخبارچاپ،از مشکلات زنان در این صنف گفت: با درگیری ها و مشکلات این صنف به خوبی آشنا هستم با وجود آنکه بانوان در این صنف دلسوزانه فعالیت می کنند و سعی دارند به نحو احسن مسئولیت های خود را انجام دهند. لیکن هیچگاه به شکل شایسته ای از آنها تقدیر نشده است و کارفرمایان این فعالیت ها را تنها انجام وظیفه از سوی آنها تلقی می کنند.
مدیر صحافی کاج سبز افزود: متاسفانه تا به حال اعتراضی هم از سوی بانوان صورت نگرفته است. زیرا در صورت اعتراض کارفرما به راحتی این حق را به خود می دهد تا کارمند خود را اخراج نماید؛ و این یعنی نبود امنیت شغلی برای بانوان شاغل در صنعت چاپ کشور.
وی در خصوص استقلال کاری بانوان در این صنف گفت: مگر چند درصد بانوان علاقمند به صنعت چاپ که تجربه کاری مفیدی دارند؛ قادر به راه اندازی یک مجموعه مستقل هستند.
با توجه به سختی هایی که در این کار وجود دارد از جمله استخدام نیروی وارد به کار، نبود نظارت بر قیمت فروش دستگاههای مورد نظر، پیدا کردن مکان مناسب جهت راه اندازی و از همه مهمتر اطمینان نداشتن به میزان فروش در بازار و نبود تسهیلات می‌توان گفت زنان که یکی از ارکان اصلی پیشرفت در صنعت چاپ زمان حال می باشند نمی‌توانند رشد چشمگیری برای مستقل شدن و یا حتی پیشرفت داشته باشند.
کاویانی در ارتباط با آموزش بانوان اظهار داشت: در مورد دانش لازم جهت کار خوشبختانه دختران دانشجو پیشرفت قابل توجه‌ای داشته‌اند و این بستر برای آنها مهیا شده است که بتوانند به راحتی در رشته چاپ تحصیل نمایند. لیکن به علت نبودن مرکز مناسبی جهت کار عملی و حتی نبودن شخص مناسبی جهت آموزش ،اغلب تمایلی برای انجام کار عملی ندارند.
مدیرعامل صحافی کاج سبز یکی دیگر از مشکلات بانوان شاغل در این صنعت را عمل نکردن به دستورات از سوی کارگران عنوان کرد و افزود: اغلب کارگران گوش شنوا برای انجام دستورات از طرف مسئول خانم ندارند و همیشه تنشهایی وجود دارد. وی در پایان گفت: با تمام این سختیها باز هم بانوان این صنف و صنعت همچنان کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهند و حتی نسبت به آقایان مسئولیت پذیرتر هستند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ دوشنبه ۲۲ فروردين


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: