معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:
اعلام بیش از 189 عنوان کتاب از سوی ناشران


بهمن دری معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار روز گذشته ـ یکشنبه بیست ویکم فروردین ماه ـ با رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته برای برپایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه کرد .

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در این دیدار رییس نمایشگاه کتاب تهران ضمن دعوت از رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی برای حضور و بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه امسال گفت: سال گذشته در بخش عمومی ٬دانشگاهی ٬کودک و نوجوان و آموزشی بیش از 158هزار عنوان کتاب ارائه شده که امسال و تاکنون تعداد عناوین اعلام شده از سوی ناشران برای عرضه در نمایشگاه بیش از 189 هزار عنوان می‌باشد. و این خود نشان از اقبال ناشران برای عرضه کتاب و اهمیت نمایشگاه دارد.
بهمن دری همچنین درباره تدابیر اندیشیده شده از سوی شورای سیاستگذاری برای رعایت حجاب و عفاف در نمایشگاه امسال گفت : امسال مسئله حجاب از اولویت های ما است و در آیین نامه انظباطی ناشران نیز بعنوان یک شاخص مطرح شده و قطعا نظارت و برنامه های حمایتی معاونت از ناشران بر این مبنا نیز خواهد بود. ما موظفیم مطالبات مراجع و روحانیون را كه مبتنی بر آموزه های دینی خود ما نیز هست در این زمینه بر آورده سازیم .
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویكرد قالب در بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران را توجه به بحث كیفی دانست و گفت: نمایشگاه دارای 2 بخش ظرف و اجرائیات و دیگری مظروف و محتوا است. در بخش‌های داخلی و خارجی با مشكل خاصی روبه رو نیستیم و تعداد ناشران متقاضی برای شركت در نمایشگاه درموضوعات مختلف رشد داشته است.
گفتنی است در این دیدار بهمن دری علاوه بر اقدامات صورت گرفته از نمایشگاه؛ گزارشی از حمایت‌های معاونت متبوعش از راهیان نور در نوروز امسال و همچنین ظرفیت های موجود برای انجام فعالیتهای فرهنگی در این سرزمین مقدس ارائه کرد .
بهمن دری همچنین طی سخنانی کوتاه به بحث کم بودن بودجه معاونت و تقاضای افزایش آن از مجلس اشاره کرد .
همچنین در این جلسه رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته و ارائه پیشنهاداتی برای برپایی با شکوه تر این دوره از نمایشگاه٬ حمایت همه جانبه خود را از برنامه های معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کردند .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ دوشنبه ۲۲ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ بيست و دوم فروردينکلیدها : اعلام بیش از 189 عنوان کتاب از سوی ناشران


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: