در پی رایزنی برای تشکیل شورای بانوان صنعت چاپ:
بهمن دری قول حمایت داد


بانوان فعال در صنعت چاپ در محل وزارت ارشاد با معاونت فرهنگی و رییس دفتر امور چاپ این وزارت خانه دیدار و در رابطه با تشکیل شورای بانوان صنعت چاپ گفتگو کردند.

به گزارش اخبار چاپ، ظهر دیروز جلسه ای با حضور بهمن دری معاونت فرهنگی ، یوسف افراش رئیس دفتر امور چاپ و جمعی از بانوان فعال عرصه چاپ در محل وزارت ارشاد برگزار شد. در این جلسه هر یک از بانوان ضمن معرفی خود به بیان نوع فعالیتشان پرداختند و اهداف تشکیل شورای بانوان و مراحل طی شده برای تاسیس این تشکل را بیان کردند.
در این جلسه بهمن دری با بیان اینکه کاری به سرانجام می رسد که به طور جمعی انجام شود و اگر کار جمعی در تشکل ها ظهور پیدا کند به طور حتم موفق خواهند بود خاطر نشان کرد گرچه تاریخچه صنعت چاپ نشان می دهد کار چاپ کار مردانه ای است. اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بانوان ثابت کرده اند که با وجود موانعی که وجود دارد در تمام عرصه ها موفق خواهند بود.
معاون فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد؛ همانطور که بارها در صحبت های خود عنوان کرده ام چاپ را صنعت صرف نمی دانم چاپ هنر، فرهنگ، اقتصاد و صنعت است. در صنعت لیتوگرافی بهترین لیتوگرافها بانوان هستند و آن هم به خاطر ظرافت هایی است که این هنر دارد. وجود بانوان باعث می شود کارها مورد توجه قرار بگیرد و به صورت جمعی انجام شود.
وی افزود، همایش بانوان شروع خوبی است و نباید رها شود. کارهای این چنینی نه آنقدر بزرگ قلمداد شود که فرد جرات حضور نداشته باشد و نه آنقدر کوچک که فرد رغبتی برای حضور پیدا نکند.
دری تصریح کرد: تاریخچه تشکل ها را که بررسی می کنیم متوجه می شویم که از صفر شروع کرده اند و اهداف و توانمندی های اعضاء خود را مد نظر قرار می دهند و وقتی شکل می گیرند در جامعه بسیار موثر ظاهر می شوند.
نماز جماعت ثوابش 70 برابر است و این ناظر بر این است که کار جمعی تاثیر و قوتش بیشتر است .
بهمن دری در ادامه با اشاره به اینکه تشکل ها را مورد حمایت قرار می دهیم چون دغدغه های دولت همین است. گفت: مورد حمایت قرار دادن فرد میسر نیست و مشکلاتی دارد اما وقتی جنبه جمعی و تشکل پیدا می کند هم می تواند مورد حمایت قانونی قرار بگیرد و هم مجوزهای لازم را دریافت کند و دغدغه های صنعتگران چاپ را مرتفع نماید.
دری در پایان با تاکید بر یکپارچه بودن و فعالیت جمعی متذکر شد:ایده های زیادی وجود دارد با بازتولید آنها می توانید مشکلات بانوان این صنعت را از میان بردارید و در شورای بانوان چاپ پیگیری کنید. پیشکسوتان این صنعت را نباید فراموش کرد اکنون زمان آزمون و خطا نیست از سوابق و اطلاعات و تجربیات آنها استفاده کنید.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ يکشنبه ۲۱ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ بيست و يکم فروردينکلیدها : در پی رایزنی برای تشکیل شورای بانوان صنعت چاپ


مونا جزء خدابنده

باسلام بنده به عنوان بانويي از عرصه ليتوگرافي از تشكيل اين شوراخرسندم،





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: