فراخوان
رقابت بین المللی طراحی پوستر با عنوان "بدون دیوار "منتشر شد


تمام طراحان، هنرمندان و فعالان در زمینه ارتباطات بصری در پرو و سایر کشورها می توانند در این نمایشگاه بین المللی شرکت نمایند.

اخبارچاپ: از زمانی که انسان بوجود آمده، آزادانه از مکانی به مکان دیگر نقل مکان کرده تا به تصمیم خود، در جایی که بهترین موقعیت را برای او داشته مستقر شود. اولین قبایل کوچ نشین بدون هیچ مانعی به سرزمین های اطراف کوچ می کردند و تنها آب و هوا و مشخصه های زمین شناسی بود که شرایط مهاجرت را تایین می کرد.
امروزه همه چیز متفاوت است، انسان رشد کرده، در زمین ریشه دوانده و سرزمین هایی را که می تواند در آن ها منابع خود را توسعه داده و از آن ها بهره برداری کند انتخاب می کند. محدودیت ها، مرزها، تبعیض ها و تفکیک ها زمانی بوجود آمدند که انسان ها خانه های خود را بنا کردند. در طول تاریخ، جنگ ها و موانع زیادی از نقل مکان آزادانه انسان ها جلوگیری کرده است. انسانی که برای جابجایی آزاد بود و به هر مکانی که مایل بود مسافرت می کرد، برای خود قفسی ساخته که در آن دیگر راه فراری وجود ندارد.
دیوارهای زیادی برای جلوگیری از تاخت و تاز و هجوم دیگران بوجود آمده اند، قفس های الکترونیکی که برای جدایی مردم در میان مرزها ایجاد شده اند، کانال های خاکی با همان نیت و این موانع تن ها به موانع فیزیکی نیز ختم نمی شوند، بلکه موانع اداری و کاغذبازی های متداولی مانند گذرنامه ها نیز از این جمله اند.
در طول تاریخ دیوارهایی فرو ریخته اند اما دیوارهایی هم ساخته شده اند. هر روز موانعی بوجود می آیند که به طور ناخودآگاه برای ما تبدیل به زندانهایی محلی می شوند. در حال حاضر دیوار برلین یک دیوار تاریخی است اما امروزه دیوارهای دیگری نیز در حال ساخت هستند. مانند دیواری که در ناحیه ی مرزی بین مکزیک و آمریکا وجود دارد یا دیوار اسرائیل در کرانه باختری، دیوار بین کره شمالی و جنوبی و ... این چنین گفته می شود که این دیوارها مقیاس های امنیتی هستن که حراست و حفاظت را به عهده دارند و یا بهانه های دیگری از این دست، اما تنها کاری که آن ها انجام می دهند به پا کردن تفرقه و عدم بردباری و تحمل میان انسان هاست. کوبا دچار چنین موقعیتی است، جایی که ساکنانش آزادی خروج نداشته و تنها تحت شرایط خاصی اجازه خروج به آن ها داده می شود. آن ها باید متحمل تشریفات فراوانی شوند که تنها هدف آن مایوس و دلسرد کردن مردم آنجاست. صحبت ما تنها در مورد دیوارهای قابل لمس نیست! انواع مختلفی از دیوارهای شخصی نیز وجود دارند، انواع دیوارهای سخت و غیر قابل تمایز. موانعی که ما در اطراف خویش ساخته ایم و با چشم دیده نمی شوند! این ها چیزی نیستند جز موانعی که ما برپایه جهل خویش نسبت به ناتوانایی ها و توانمندی های متفاوتمان بنا کرده ایم.
در مجموع ما در مورد بشری صحبت می کنیم شبیه خودمان، اما بشری که ناتوانایی های فیزیکی و عصبی خاص خود را دارد! این ناتوانایی ها ارتباطی به ناتوانایی های فیزیکی مانند بینایی، شنیداری، آسیب دیدگی موتور! یا سندروم دان، سندروم اسپرجر یا وهمگرایی و .... ندارد، بلکه مربوط به بشری ست که نه تنها مجبور به ستیز با مشکلات روزانه خویشتن است، بلکه باید با دیوارهایی که هرروزه در مقابل او برافراشته می شوند نیز مقابله کند.
ما مرزهایی ایجاد کرده ایم که چیزی جز تبعیض و جداسازی به همراه ندارند. ما این دیوارها را به علت جهل و عدم بردباری خویش بنا کرده ایم و در نتیجه با خلق محیطی بیش از پیش پیچیده و بغرنج آن را به انسانهایی هدیه می کنیم که به کمک، فهم و بالاتر از همه به احترام ما نیازمندند. آن ها جدا از محدودیتهایی که دارند، پتانسیل های قابل توسعه و باورنکردنی نیز دارند. کسی می تواند توسعه را به آن ها هدیه دهد که تنها بردبار باشد و جهان را همان گونه که در واقعیت هست بنگرد.
ما اغلب اوقات نمی خواهیم واقعیت را بپذیریم، می خواهیم جاهل بمانیم زیرا احساس می کنیم که اینگونه راحت تریم. زمان آن رسیده که این رفتار را تغییر دهیم. بیاید با پذیرش و تلاش در جهت شناخت این مسئله آن را آغاز کنیم. از نشانه گذاری قلمرو شخصیمان و ساختن دیوارهایی که زندانی مان خواهند کرد و در نتیجه موانع و حصارهای روحی مان خواهند شد جلوگیری کنیم.

طبق اظهارنامه جهانی حقوق بشر مصوب مجمع عمومی سازمان ملل:
1- انسان ها آزاد متولد می شوند و در حقوق و شأن و مقام برابرند. انسان ها موجوداتی با منطق و وجدان هستند و باید با یکدیگر با روحیه برادری برخورد کنند.
2- انسان ها حق آزادی حرکت و نقل مکان در مرزهای هر ایالتی را دارند. همه حق دارند کشوری را ترک کنند، حتی کشور خودشان و یا اینکه به کشور خودشان باز گردند.

مقررات شرکت:
از تمام طراحان، هنرمندان و فعالان در زمینه ارتباطات بصری در پرو و سایر کشورها برای شرکت در این نمایشگاه بین المللی دعوت به عمل می آید. محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.
1- هر طراح میتواند با یک یا چندین پوستر در این رقابت شرکت کند. محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد. این آثار میتوانند بصورت اثر تک یا پوسترهای چند قطعه ای باشند.
2- شرکت کنندگان باید نقطه نظرات خود را با محوریت موضوع اصلی رقابت یعنی "بدون دیوار" بیان کنند.
3- پوسترهای ارسالی میتوانند بصورت افقی یا عمودی طراحی شوند و اندازه آنها نیز باید 100 در 70 سانتیمتر باشد. تمامی پوسترها باید با ریزولیشن 200 (دی. پی. آی)، مود رنگی (آر. جی. بی) و با فرمت (جی. پی. جی) ارسال شوند. (پوسترهایی که این موارد را رعایت نکنند از رقابت حذف خواهند شد. ) کیفیت عکس ها برای پیشگیری از اعوجاج و فقدان وضوح باید در حد مطلوب باشند. طراحان در انتخاب تکنیک آزاد می باشند اما متعاقبا آثار باید بصورت دیجیتال ارسال گردند. در مورد مالکیت آثار نیز هر طراح پاسخگوی عکس های استفاده شده در آثار خود خواهد بود.
4- هنگام ذخیره کردن آثار باید از این روش استفاده نمایید:
FIRST NAME_LAST NAME_01.JPG
بنا به تعداد پوسترها شماره آخر نام اثر را تغییر دهید. 02، 03 و ...
5- لطفا فایل های ارسالی خود را از طریق وبسایت این رقابت: www.ade-usil.com ارسال نمایید. هر طراح باید از طریق این وبسایت یک یوزر و پسورد برای خود ایجاد کرده، اطلاعات شخصی خود را در فرم های مربوطه وارد نموده و قوانین عمومی این رقابت را نیز تایید نماید.
6- هر طراح باید یک عدد عکس شخصی خود را در ابعاد 6 در 8 سانتیمتر (300 دی. پی. آی / مود رنگی آر. جی. بی / فرمت جی. پی. جی) ارسال نماید. "اگر کار بصورت چند نفره اجرا شده عکس سایر همکاران نیاز نیست و در صورت انتخاب اثر، با طراح برای دریافت عکس همکار تماس گرفته خواهد شد. "
7- مرحله اول انتخاب آثار بوسیله هیئت اولیه انتخاب آثار خواهد بود که این هیئت تعداد 400 پوستر را از میان آثار رسیده انتخاب خواهند کرد. پس از آن هیئت داوران بین المللی این آثار را بررسی و از میان آن 200 اثر نهایی را انتخاب خواهند کرد. نفرات اول، دوم و سوم این رقابت نیز از میان این آثار توسط هیئت داوران انتخاب خواهند شد.
8- تمام شرکت کنندگانی که آثارشان برای مرحله نهایی انتخاب شود یک گواهی شرکت از طرف دانشکده هنر و طراحی دانشگاه سن ایگناسیو دلویولا (بصورت فایل پی. دی. اف) و از طریق ایمیل دریافت خواهند. به نفرات اول تا سوم نیز یک عدد دیپلم افتخار چاپ شده به علاوه یک نسخه کتاب نمایشگاه از طریق پست عادی اهداء خواهد شد.
9- تمام حقوق آثار ارسالی مربوط به دانشکده هنر و طراحی دانشگاه سن ایگناسیو دلویولا بوده و این دانشگاه حق استفاده از این آثار را در تمامی موارد تبلیغاتی اعم از دیجیتال و چاپی، مانند کاتالوگ، نمایشگاه ها و یا نسخه های تبلیغاتی، با ذکر نام طراح یا طراحان آن دارد.
10- کمیته برگزاری این رقابت حق حذف پوسترهایی را که از لحاظ اخلاقی اهانت آمیز بوده یا نسبت به فرهنگ یا کشور خاصی توهین آمیز باشد و یا ملزومات ذکر شده در فراخوان را رعایت نکرده باشد را برای خود محفوظ می دارد.
11- آخرین مهلت ارسال آثار 11 ژوئن 2011 (21 خرداد 1390)

هیات انتخاب آثار:
فرانسسکا آگت (ایتالیا)، صالح زنگانه (ایران)، سوسانا ماچیکائو (بولیوی)، جوز گالاردو (کانادا)، فرناندو کاستیلو (پرو)، ماریا کوردوا (بولیوی)، هرنان روییز (پرو)، دیه گو برمودز (کلمبیا)، جولیو گرانادوس (آمریکا)، ویکی آوالوس (پرو)، آنا ماتوس (پرو)، ریکاردو سوشیا (پرو)، لیلین کارانزا (پرو)، روپو پرز-آلبرا (پرو)، کیک چیروک (پرو)، آندرس سالازار (پرو)

هیات داوران:
رابیا گوپتا (هند)، فلیپ تابورا (برزیل)، فاتیما کاسین (آفریقای جنوبی)، جرج مزا (مکزیک)، آنتوان آبی آد (لبنان)، انریک لا کروز (پرو)، فابیان کارراس (آرژانتین)، مایه لئون (پرو)، استبان سالگادو (اکوادور)، هلموت لانگر (آلمان)، کاسیمو بارجلینی (ایتالیا)، ترزا تریوینو (مکزیک)، مهدی دوایی (ایران)، ساندرا تینئو (پرو)، آندرئا کاستلتی (ایتالیا)، پپه مندز (کوبا)، اندرو لوئیز (کانادا)، ریتا وایدال (پرو)، کای هو (چین)
وبسایت این رقابت: www.ade-usil.com
(ترجمه: صالح زنگانه)

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ دوشنبه ۱۵ فروردين


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: