درخواست راجر پلو از نمایندگان اتحادیه صادرکنندگان ایران:
ایران در نمایشگاه های چاپ لیبل در جهان شرکت کند


رئیس دهمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی دوبی از نمایندگان اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران دعوت کرد که در نمایشگاه های چاپ لیبل در جهان شرکت کنند.
به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری مهر، راجر پلو از مسئول پاویون ایران در این نمایشگاه خواست که در نمایشگاه‌های مشابه حضور داشته باشند و نمایشگاه‌های چاپ لیبل را نمونه‌های خوبی برای این حضور معرفی کرد.
وی با اعلام آمادگی برای همکاری و هماهنگی حضور نمایندگان ایرانی در اینگونه نمایشگاه ها اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای آشنایی با تکنولوژی روز جهان در حوزه چاپ لیبل است و شرکت‌های ایرانی نیز می توانند توانایی‌هایشان را به نمایش گذارند.
بابک عابدینی مسئول پاویون ایران و نایب رئیس اول هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران ضمن استقبال از این پیشنهاد، از وی و همراهانش دعوت کرد که برای برپایی سمینارهای تخصصی و کارگاه های آموزشی در زمینه چاپ به ایران بیایند.
مایک فیرلی مدیر نشریه تخصصی L& L که پلو را در بازدید از پاویون ایران همراهی می کرد درباره نظام آموزش دانشگاهی ایران در رشته های مربوط با صتعت چاپ و بسته بندی سوال کرد و همچنین از چگونگی برپایی کارگاه‌های آموزشی در کشورمان جویا شد.
راجر پلو درباره نمایشگاه‌های چاپی که در ایران برگزار می شود سوال کرد که نماینده ایران توضیحاتی درباره نمایشگاه پکو و جایگاه آن در منطقه توضیح داد.
رئیس دهمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی دوبی یکی از مهم ترین شاخص های برپایی نمایشگاه های تخصصی را دانش برگزارکنندگان دانست و گفت: برگزارکنندگان نمایشگاه های چاپ و بسته بندی لازم است در این زمینه متخصص باشند.
به گفته وی همچنین مهم است که امکان فروش و عقد قرارداد برای شرکت کنندگان در نمایشگاه های تخصصی فراهم شود.
وی با طرح سوالاتی درباره ایران و فرهنگ آن، ابراز امیدواری کرد که در کشورمان حضور یابد و برای هر نوع همکاری آمادگی خود را اعلام کرد و آنچه را در آینده برای تعامل بیشتر با نمایندگان ایران اتفاق می افتد منوط به برنامه ریزی آنها دانست.
در ادامه یکی از شرکت کنندگان ایرانی در نمایشگاه دبی از مسئولان برگزاری نمایشگاه درخواست کرد زمان برگزاری نمایشگاه به تعطیلات نوروز منتقل شود؛آرش قراچلو مسئول غرفه صنایع چوب و کاغذ مازندران در دهمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی دبی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر گفت:اینکه تعدادی از شرکت های ایرانی در قالب پاویون و در کنار یکدیگر محصولات و خدماتشان را عرضه کرده اند اتفاق بسیار خوبی است و باعث می شود حضور ایران قدرتمندتر باشد.
وی ادامه داد: پس از هدفمندی یارانه ها این ضرورت ایجاب شده است که شرکت ها هر چه بیشتر به اتحادیه ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه تخصصی‌شان تکیه کنند و به همین دلیل معتقدم حضور پاویون ایران با همکاری اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ حرکت شایسته ای است.
این فعال امور چاپ با اشاره به اینکه اینگونه حرکت ها باید برنامه ریزی شده و هدفمند باشند، تاکید کرد: بخش عمده شرکت‌های خارجی در زمینه چاپ و بسته بندی در دبی شعبه دارند که حضور در چنین نمایشگاهی نه تنها یک حضور نمایشگاهی بلکه امکان تعامل با نمایندگی های حاضر در دبی را هم فراهم می کند.
قراچلو افزود: حضور ایران در نمایشگاه چند پیامد مثبت دارد؛ اول اینکه نشان می دهد ما از لحاظ کیفی در سطحی هستیم که نیازهای شرکت های معتبر را برآورده کنیم و دیگر اینکه امکان ارتباط شرکت های خارجی با ایرانی را فراهم می کند.
مسئول غرفه صنایع چوب و کاغذ مازندران در پاویون ایران یکی از مهم ترین بازارهای هدف چنین نمایشگاه هایی در دبی را ایران دانسته و بیان کرد: سرمایه گذاری در بازار ایران بسیار توجیه پذیر است و آنها نیز به بازار ما چشم دارند. تا سال 2004 بیش از 60درصد چرخش مالی دبی از طریق ایران و ایرانیان بوده و هنوز هم بخش مهمی از سرمایه های آنها به بازارهای ایران مرتبط است.
وی اضافه کرد: البته زمان برپایی نمایشگاه برای ایرانیان مناسب نیست و بخش عمده ای از تجار و صاحبان صنایع و مسئولان خدمات توان حضور ندارند. به همین دلیل لازم است مسئولان اتحادیه با دست اندرکاران نمایشگاه رایزنی کنند تا زمان آن را به تعطیلات نوروزی منتقل کنند.
قراچلو در پایان توضیح داد: من 3 دوره دیگر هم در این نمایشگاه حضور داشتم و فکر می کنم از لحاظ تنوع و تکثر شرکت‌کنندگان این دوره از دوره های قبلی ضعیف تر است به طور نمونه مصر و الجزایر را نمی بینیم که احتمالا درگیری های داخلی منطقه در نبود آنها تاثیر دارد. همچنین نه بیشتر نمایندگی های منطقه ای شرکت های معتبر در نمایشگاه حضور دارند و نه شرکت‌های مادر.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۲۵ اسفند
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ بيست و پنجم اسفندکلیدها : ایران در نمایشگاه های بین المللی شرکت کند


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: