در واکنش به اظهارات اخیر وزیر کار مبنی بر عدم افزایش حقوق کارگران در سال جدید مطرح شد:
حقوق کارگران مانند حقوق اقشار دیگر جامعه باید افزایش یابد


این واکنش ها در حالی صورت می گیرد که ركود كار چاپخانه داران به وضوح مشكلاتی را برای این صنعتگران ایجاد کرده است و برای سال آینده راهکاری جز تعدیل نیرو وجود ندارد. افزایش دستمزد كارگران نیز هزینه های بیشتر را به چاپخانه داران تحمیل کرده و به این روند دامن خواهد زد.

اخبارچاپ: دبیر دوم کمیسیون اجتماعی در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر عدم افزایش حقوق کارگران در سال آینده گفت: حقوق کارگران همانند حقوق اقشار دیگر باید افزایش یابد، چرا که سود حاصل از هدفمند شدن یارانه به همه اقشار جامعه تعلق می گیرد.
محمد قیوم دهقانی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر کار مبنی بر عدم افزایش حقوق کارگران در سال جدید به دلیل منفعتی که از اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها نصیب کارگران می شود پرسید: مگر یارانه تنها به قشر کارگر پرداخت می شود؟
نماینده مردم ایرانشهر و سربازوالگان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قشر کارگر قشری کم در آمد و ضعیف است گفت: اگر قرار است حقوق و دستمزد اقشار دیگر جامعه افزایش داشته باشد حقوق کارگران نیز باید افزایش یابد.
دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: منفعت و سود حاصل از هدفمند شدن یارانه ها تنها برای کارگران نیست و همه اقشار جامعه از آن بهره‌مند می شوند، بنابراین عدم افزایش دستمزد کارگران به دلیل آنکه از هدفمند شدن یارانه ها و پرداخت یارانه نقدی و حذف یارانه انرژی سود می برند عملی ناعادلانه است.
وی با تاکید بر افزایش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان هر ساله متناسب با افزایش تورم گفت: متاسفانه رشد تورم به درستی محاسبه نمی شود و حقوق و دستمزدی که کارمندان و کارگران ما دریافت می کنند متناسب با هزینه های زندگی نیست.
این در حالی است که ركود كار چاپخانه داران به وضوح مشكلاتی را برای این صنعتگران ایجاد کرده است و برای سال آینده راهکاری جز تعدیل نیرو وجود ندارد. افزایش دستمزد كارگران نیز هزینه های بیشتر را به چاپخانه داران تحمیل کرده و به این روند دامن خواهد زد.
گفتنی است وزیر کار چندی پیش در گفتگویی اظها‌ر داشته بود با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قشر کارگری کشور دارای منفعت‌های بیشتر نسبت به سایر اقشار جامعه شده اند و اگر این مولفه در تعیین حداقل دستمزد کارگران لحاظ شود بعید است که افزایش دستمزدی برای کارگران در سال آینده شاهد باشیم.


منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۱۶ اسفند
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ شانزدهم اسفندکلیدها : افزایش دستمزد کارگران


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: