موسسه فرهنگی هنری صبا میزبان آثار امین اشرفیان
شیوه خلاقه ای در ترسیم مرغ‌های «بسم اله»


نمایشگاه نقاشیخط های "امین اشرفیان " شامل 40 اثر ، در قالب نقاشیخط ، خط نگاشت های تركیبی و شیوه های تلفیقی خط و نقاشی و تذهیب ارائه شده است .

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی و هنری صبا: نگارخانه صبا با میزبانی از نقاشیخط های "محمد باقر امین اشرفیان " جلوه هایی تازه از باز آفرینی و استمرار این هنر اصیل را با رویكردی دیگر برای علاقه مندان به نمایش گذاشت .
در این نمایشگاه 40 اثر از آفرینشهای خلاقه هنرمند طی دو سال اخیر و در قالب نقاشیخط ، خط نگاشت های تركیبی و شیوه های تلفیقی خط و نقاشی و تذهیب ارائه شده است .آثار به نمایش در آمده اشرفیان در تكنیك های متنوعی چون : رنگ روغن روی بوم ، تركیب مواد آبرنگ ،آب مركب ،گواش اجرا شده و شامل 2 بخش كلی است :دسته اول نقاشیخط های متعارف و دسته دوم آثاری كه با نگاه و تجربه ای تازه و بر مبنای دریافت حسی هنرمند از مفهوم و معنای متن پدید آمده اند، كلیه تابلو های نمایشگاه اشارت و روایتی است برمبنای غزل های عارفانه كلیات " شمس تبریزی " مولانا جلال‌الدین و ادای دینی است به ساحت خیال ،معنا و شهود در منظومه شعر و شوریدگی خداوندگار عشق و عرفان كه به گفته هنرمند قرار بوده پیش از این و همزمان با سالروز مولانا در صبا گشایش یابد . حضور مخاطبان جوان و دانشجویان هنر در روز افتتاح نمایشگاه نشان از آن دارد كه هنرهای اصیل ایرانی اگر با نگاه و پرداختی تازه ارائه شوند مخاطبان خود را خواهند یافت . تازگی و غیر تقلیدی بودن شیوه هنرمند و بداعت‌های او در نگاه به فرم و در هم آمیختگی آن با محتوای غزل های مولانا و انتقال شور و هیجان وسیلان حسی و درونی غزلهای به ساختمایه‌های تركیبی خط ها و رنگ ها از جمله شاخصه‌هایی است كه امین اشرفیان علت استقبال مخاطبان از این آثار می داند وی همچنین از جمله رویكرد های تازه خود را كه در تابلوهای این نمایشگاه نیز ارائه کرده شیوه خلاقه ای در ترسیم مرغ‌های «بسم اله» خود می داند كه در آنها حروف در خدمت معنا تغییر شكل داده و رویكردی هرچه تصویری تر را بازتاب می دهند .
شایان ذکر است نمایشگاه نقاشیخط امین اشرفیان تا بیست و پنجم اسفند ماه در نگارخانه صبا آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود .
آدرس: خیابان ولی عصر- خیابان طالقانی غربی- خیابان صبا- شماره 125

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۱۶ اسفند
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ شانزدهم اسفندکلیدها : تلفیقی خط و نقاشی و تذهیب


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: