پس از توافق با شاکی پرونده
آمکور به دادگاه نرفت


پس از مجادلات فراوان، شرکت آمكور که به علت گرانفروشی متهم شده بود در دادگاه حاضر نشد.

به گزارش اخبار چاپ، Amcor كه متهم به گرانفروشی به Cudbury Visy شده بود پس از آن كه خارج از دادگاه با این شركت شكلات‌سازی به تفاهم نهایی رسید، در دادگاه روز 7 اوت 2009 حاضر نشد.
گروه استرالیایی آمكور اعلام كرد كه در این تفاهم در مورد ادعای خسارت 116 میلیون یورویی كادبری، با Visy  برای جعبه‌ها، قوطی‌ها و دیگر محصولات، به توافق رسیدند.
آمكور و كادبری ابتدا دو هفته پیش كه پرونده به دادگاه ملبورن سپرده شد به توافقی خارج از دادگاه اشاره كرده بودند كه این هفته به نظر می‌رسید هنوز مشكلی بر سر راه این توافق وجود دارد.
این پرونده در مورد تحمیل قیمت اضافی توسط آمكور به كادبری طی چهار سال فعالیت اقتصادی با گروه بسته‌بندی رقیب یعنی Visyبود و با وجود آن‌كه شكایتی بر علیه Visy  نشده بود، این شركت برای دفاع در این پرونده در كنار آمكور ایستاد.
مشخص نیست جزئیات این توافق چه بوده ولی مطبوعات استرالیایی عقیده دارند كه جبران این زیان مالی می‌تواند به میلیون‌ها دلار پول و ضمانت منابع در آینده منجر شود.
آمكور اعلام كرده است كه كادبری یكی از مشتریان كلیدی این شركت باقی خواهد ماند چرا كه آمكور برنامه‌ریزی‌های تامین طولانی‌مدت منابع را نیز برای كادبری به عهده گرفته است. این شركت بسته‌بندی همجنین اعلام كرده است كه این توافق تاثیر زیادی بر وضعیت مالی‌ آمكور نخواهد داشت.
شایان ذکر است،توافق خارج از دادگاه نشان می‌دهد كه آمكور از علنی كردن حوادث مربوط به این تجارت نگران است. این در حالی است كه Visy در سل 2007 به دست داشتن در كارتل اقتصادی اعتراف كرد و 36 میلیون دلار استرالیایی جریمه شد كه بیشترین جریمه در تاریخ استرالیا برای جرایم اعمال ضد رقابتی بوده است.

 

 

 

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۱۸ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ هجدهم مردادکلیدها : Amcor Cudbury Visy Visy


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: