در سفر یک روزه به استان قم صورت گرفت
دیدار معاون امور فرهنگی ارشاد با برخی از مراجع عظام قم


معاون امورفرهنگی ضمن حضور در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی قم گفت: برپایی نمایشگاه‌های استانی یکی از بزرگترین رخ دادهای فرهنگی در هر استان به شمار می‌آید

اخبارچاپ: بهمن دری معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز چهارشنبه بیستم بهمن ماه به استان قم سفر کرده بود با حضور در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی قم و ضمن ایراد سخنرانی، با گرامی داشت یاد و خاطره امام ره و شهدای جان برکف انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، سالگرد فجر انقلاب شکوهمند اسلامی را به تمامی اصحاب قلم و اندیشه ناشران و نویسندگان و دست اندرکاران برپایی نمایشگاه تبریک گفت و افزود برپایی نمایشگاه‌های استانی یکی از بزرگترین رخ دادهای فرهنگی در هر استان به شمار می‌آید که معاونت امور فرهنگی با هدف تمرکز زدایی و ایجاد ویترین کتاب در سراسر کشور به این مهم می‌پردازد .
وی همچنین گسترش توزیع عادلانه کتاب بین اقشار مختلف جامعه و امکان دسترسی برای تمام علاقمندان به کتاب را از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه کتاب در استانها عنوان کرد و ادامه داد:حمایت از تولید فکر، و عرضه مناسب آن در سراسر کشور و در نهایت گسترش فرهنگ کتابخوانی بین عموم مردم از مهمترین اهداف این نمایشگاه‌ها می‌باشد.
به گزارش روابط عمومی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمن دری که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سخن می گفت ضمن طرح سوالی برای حاضرین "که چه کنیم تا نمایشگاه های استانی در تراز و شان و منزلت ارزش های فرهنگ انقلاب اسلامی گام بردارد ؟" گفت :قطعا ما باید بعنوان متولیان حوزه فرهنگی کشور تناسب و توازن لازم را در حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی برقرار کنیم و فقط به برنامه‌ها با نگاه سلبی نگاه نکنیم و برنامه‌ای ایجابی و اغنائی را در مقوله فرهنگی پی بگیریم.
بهمن دری در این سفره یک روزه و پیش از مراسم افتتاحیه با حجت السلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی از مراجع اعظام دیدار و در خصوص فعالیت‌های دینی و استمرار آن گفتگو کرد.
همچنین معاون امور فرهنگی پس از افتتاحه نمایشگاه و در راستایی پی گیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری از ((مجتمع ناشران فرهنگی قم ))که در یازده طبقه در حال ساخت است بازدید کرد و آمادگی معاونت متبوعش در خصوص حمایت و مساعدت برای تسریع ساخت و راه اندازی این مجتمع فرهنگی را اعلام کرد.
این گزارش حاکی است در این بازدید محمدی قائم مقام وزیر در امور قرآنی و استاد آقا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم وحسینی مدیر عامل اتحادیه ناشران قم معاون امور فرهنگی را همراهی کردند .
دری پس از اقامه نماز ظهر و عصر با حضرت آیت الله سعیدی امام جمعه قم دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار بهمن دری ضمن اشاره به اعتنای ویژه معاونت امورفرهنگی بر افزایش کتب دینی، گزارشی از فعالیت‌های معاونت متبوعش در حوزه برنامه‌های حمایتی از موضوعات ارزشی و انقلابی ارائه کرد.
گفتنی است در این گزارش بهمن دری بر انتشار بیشترین شمارگان کتاب در ده ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت بیشترین شمارگان کتاب در سال جاری به موضوعات دینی با بیش از 32میلیون نسخه اختصاص دارد .
از دیگر برنامه‌های معاون امور فرهنگی در این سفر یک روزه می‌توان به دیدار وی با حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید قم اشاره کرد.
بهمن دری در این دیدار که عصر روز چهارشنبه صورت گرفت ضمن گفتگو با ایشان با ارائه گزارشی از اهتمام معاونت امور فرهنگی در ارتقا سطح علمی کتب دینی و افزایش شمارگان آن و نیز خرید کتابهای مذهبی و دینی و حمایت از کتب ارزشمند خبر داد
آیت الله سبحانی نیز ضمن ابراز خرسندی از اقدامات اخیر معاونت در حمایت از گسترش فرهنگ دینی بر مراقبت دقیق از این حوزه و نظارت بر عدم ورود کتاب‌های ضد شیعی در نمایشگاه سال آینده تاکید کرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۳ بهمن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: