معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:
عناوین کتابهای منتشر شده از مرز 50هزار عنوان گذشت


بهمن دری معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار 52 هزار عنوان کتاب در ده ماهه ی سال جاری خبر داد و افزود : این رقم در مقایسه با ده ماهه ی سال گذشته که 45 هزار عنوان بوده رشد 9 درصدی را نشان می دهد .

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: بهمن دری معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار 52 هزار عنوان کتاب در ده ماهه ی سال جاری خبر داد و افزود : این رقم در مقایسه با ده ماهه ی سال گذشته که 45 هزار عنوان بوده رشد 9 درصدی را نشان می دهد . بیشترین موضوعات منتشره به ترتیب به حوزه ادبیات٬ دین٬ علوم اجتماعی ٬علوم طبیعی و ریاضیات اختصاص دارد .
وی خاطر نشان کرد : بیشترین افزایش نیز به حوزه علوم عملی با 26 درصد و هنر با 24 درصد اختصاص یافته است .
معاون امور فرهنگی کتاب های موضوع دین را بیشترین شمارگان منتشرشده در سال جاری با 32 میلیون و 850هزار و 650 نسخه اعلام کرد .
دری همچنین از رشد 10درصدی کتاب های تالیفی و 2 درصدی کتابهای ترجمه در سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت : کتابهای چاپ اول 14 درصد و چاپ مجدد 3/ 2 درصد رشد را نشان می دهد .
وی ادامه داد: بیشترین نوبت چاپ از نظر موضوعی در دهه ماه ی سال جاری به خاطرات جنگ در بخش دفاع مقدس٬ دعا و مناجات و متون دینی و، آموزشی و کمک درسی دوره ابتدایی اختصاص یافته است .
معاون امور فرهنگی در پایان پیش بینی کرد با روند موجود احتمال انتشار 70هزار عنوان کتاب در سال جاری دور از انتظار نیست .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۳ بهمن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: