گفتگو با اسمعیل دمیرچی مولف کتاب هویت‌های پایدار:
کتاب هویت‌های پایدار آلبوم خانواده‌‌ی صنعت چاپ است


کتاب هویت‌های پایدار آلبوم خانواده‌‌ی صنعت چاپ است. صحاف، لیتوگراف و چاپخانه‌دار خانواده‌ای هستند که در واقع مبلغ فرهنگ ایران زمین به شمار می‌روند

مراسم رونمایی از کتاب «هویت‌های پایدار» نخستین آلبوم تصاویر فعالان صنعت چاپ ایران روز 19 بهمن ماه با حضور حجت‌الاسلام رسول جعفریان رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، اسمعیل دمیرچی مولف کتاب و دیگر فعالان و پیشکسوتان صنعت چاپ کشور در کتابخانه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
اسمعیل دمیرچی در گفتگو با نسیم عارفی خبرنگار اخبارچاپ اظهار داشت: کتاب هویت‌های پایدار آلبوم خانواده‌‌ی صنعت چاپ است. صحاف، لیتوگراف و چاپخانه‌دار خانواده‌ای هستند که در واقع مبلغ فرهنگ ایران زمین به شمار می‌روند؛ و باید یاد و خاطره‌ی پیش کسوتان این صنعت به یادگار بماند.
وی در خصوص کتاب هویت‌های پایدار گفت: گردآوری این کتاب 7 سال به طول انجامیده است و به معرفی پیشکسوتان صنعت چاپ از سال 1301 به بعد می‌پردازد. اولین عکس در این کتاب متعلق است به روستازاده متولد 1299 که بنیانگذار کتابفروشی و چاپخانه در اصفهان است.
مولف کتاب هویت‌های پایدار تصریح کرد: افراد زیادی در انتشار این کتاب مرا همراهی کردند؛ خانم لاله سلطان محمدی در طراحی و آقایان امید امیرزاده ایرانی در بخش لیتوگرافی، علی لنگرانی فراهانی در بخش چاپ و شهاب متین رضا صحافی و جلد سازی را برعهده داشتند. که تمام این عزیزان از دکتر رسول جعفریان ریاست کتابخانه موزه و اسناد مجلس شورای اسلامی لوح تقدیر دریافت کرده‌اند.
وی افزود: کتاب هویت‌های پایدار کتاب سنگینی از نظر چاپ، صحافی و لیتوگرافی است. زیرا این کتاب بیانگر جواهراتی است که در صنعت چاپ وجود داشته و دارند به همین علت باید نمونه یک کتاب نفیس باشد؛ و از نظر هنر چاپ و صحافی و لیتوگرافی حرف اول را می‌زند.
اسمعیل دمیرچی در ارتباط با خصوصیات آلبوم خانواده صنعت چاپ گفت: این کتاب دارای 460 صفحه در ابعاد 24×24 است و از کاغذ 150 گرمی گلاسه مات در آن استفاده شده است. تمام کتاب از کاور تا عکس‌ها به صورت مشکی چهار رنگ کار شده‌اند و وزن این کتاب نیز 2کیلو چهارصد گرم است.
لاله سلطان محمدی طراح این کتاب نیز اظهار داشت: طراحی این کتاب تنها 3 ماه به طول انجامید و سعی شده است سادگی در آن رعایت شود؛ تا افراد بتوانند به سرعت اطلاعات لازم را نسبت به پیشکسوتان صنعت چاپ کشور به دست آورند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۲۰ بهمن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: