رییس سازمان دامپزشکی کشور:
یک سوم گوشت مرغ استان تهران به صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود


براساس گفته‌های مسوولان دامپزشکی، این طرح باید از ابتدای فصل پاییز به صورت فراگیر در تهران عملیاتی می‌شد که این برنامه محقق نشده است .



به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایرنا سیدمحسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: در زمان حاضر حدود 25 تا 30 درصد از مرغ شهر تهران بصورت بسته بندی عرضه می‌شود، در حالی که قرار بود بطور کامل اجرا شود.
رییس سازمان دامپزشکی کشور، در این زمینه ادامه داد: اجرای طرح بسته بندی مرغ در تهران به علت وجود شرایطی ویژه، احتیاج به مهیا بودن زمینه‌های لازم در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه دارد که این زمینه‌ها هنوز به طور کامل مهیا نیست .
به گفته سیدمحسن دستور این شرایط باید به نوعی تنظیم باشد که اجرای طرح بسته‌ بندی مرغ کمترین تاثیر را بر قیمت این فرآورده‌ پروتئینی پرمصرف بگذارد.
وی مشکلات بخش حمل و نقل را از دیگر موانع اجرایی شدن طرح بسته‌بندی مرغ ذکر کرد و گفت: درصد بالایی از مرغ مورد نیاز تهران از شهرستان‌های دیگر وارد می‌شود که حمل و نقل این محموله باید با توجه به استانداردهای مورد نظر انجام شود.
رییس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: در ابتدای پاییز هنوز زمینه‌های فنی بطور کامل مهیا نبود و اجرای این طرح امکان داشت مشکلاتی به خصوص در عرضه مرغ و مواد پروتئینی ایجاد کند.
دستور ، اجرای طرح بسته‌بندی مرغ را یکی از اصول کاری سازمان دامپزشکی ذکر کرد و گفت: بلافاصله پس از تامین زمینه‌های لازم، این طرح عملیاتی خواهد شد. یادآور می‌شود علی‌اکبر فرجی مدیرکل دامپزشکی استان تهران پیش از این گفته بود: طرح بسته‌بندی مرغ تازه در کل کشور اجرا شده و از 18 مهرماه سال 1389 نیز در استان تهران آغاز می‌شود.
علی‌اکبر فرجی کمک به اقتصاد ملی را از ویژگی‌های این طرح دانست و گفت:در استان تهران روزانه حدود 900 تن گوشت مرغ مصرف می‌شود که بسته‌ بندی آن ، سبب گسترش سرمایه ‌گذاری در این بخش خواهد شد که به دنبال این امر تولیدکنندگان به بسیاری از خواسته‌ها و مطالبات مصرف‌کنندگان پاسخ خواهند داد.
وی ادامه داد: این طرح سبب می‌شود رقابت سالمی بین تولیدکنندگان به وجود بیاید ضمن اینکه شاهد ارتقا کیفیت این محصول پروتئینی خواهیم بود.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل و پیشگیری از بزرگ شدن دستگاه‌های دولتی را از دیگر ویژگی‌های این طرح ذکر کرد.
وی از درج بارکدهای دو بُعدی (PDF) برای همه محصولات بسته‌بندی خبر داد و گفت: از این طریق اطلاعات کاملی از محصولات در دسترس مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.
فرجی همچنین از طرح ارایه گوشت قرمز به صورت بسته‌بندی در استان تهران خبر داد و گفت: این طرح بزودی در این استان آغاز خواهد شد.
گفتنی است این طرح از سال‌های 1386 در وزارت جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور مطرح شده بود که کماکان نیز مطرح است و هر بار به علت مهیا نبودن زمینه‌های لازم به تاخیر می‌افتد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۰ بهمن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: