رضایی:
نگاه فرهنگی صرف از رشد صنعت چاپ جلوگیری می کند


نگاه صرفا فرهنگی به صنعت چاپ از رشد این صنعت جلوگیری می کند .

رضا رضایی، رییس اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ ایران با اعلام این مطلب به اخبار چاپ گفت: متاسفانه در کشور ما عمده اهمیت این صنعت را در بخش نشر می دانند در حالی که فعالیت های مرتبط با نشر به دلیل رشد نشر الکترونیک در جهان رو به افول است و مطابق آمار اروپا در سال 2008 این بخش از صنعت چاپ، 7 درصد رشد منفی داشته است. بنابراین در جهان امروز عمده فعالیت های این صنعت در بخش تبلیغات و بسته بندی است. از همین رو به نظر می رسد نگاه فرهنگی صرف به صنعت چاپ از رشد این صنعت جلوگیری می کند .
وی افزود: بر طبق یک تعریف خلاصه، تمام علوم و صنایع وامدار صنعت چاپ هستند و هیچ تولیدی در بخش صنعت جز به مدد صنعت چاپ امکان بروز نمی یابد و هویت پیدا نمی کند. بنابراین نباید این صنعت را تنها به نشر که رویه فرهنگی آن است، محدود کرد .
رضایی گفت: صنعت چاپ و بسته بندی در دنیای امروز به عنوان یک ابررسانه عمل می کند و اگر با استفاده از رنگ و هنر ایرانی بتوانیم از آن استفاده رسانه ای کنیم، به رشد بخش فرهنگی این صنعت هم کمک خواهد کرد. به عنوان مثال از یک نوع آدامس با یک مارک خاص سالانه 30 میلیون بسته تولید می شود و توجه به استفاده از عناصر فرهنگی در این بسته بندی می تواند رویه فرهنگی این صنعت را هم تقویت کند .
وی در پایان گفت: برای رشد و ارتقاء این صنعت جامعه شناسان، هنرمندان و صنعتگران باید در کنار هم وارد عمل شوند و فرهنگ و صنعت کشور را به بهترین نحو به کشورهای دیگر صادر کنند. اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ ایران هدف و رسالت خود را در گسترش این امر متمرکز کرده است و برپایی دومین جشنواره ملی طراحی چاپ و بسته بندی نیز در همین راستاست .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ چهارشنبه ۱۴ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ چهاردهم مردادکلیدها : رییس اتحادیه صادرکنندگان رضایی چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: