محمد حسین رحیمی یگانه در کارگاه اصول استاندارد سازی مدیریت کیفیت در چاپ تاکید کرد:
اهمیت استاندارد سازی محیط چاپخانه ها


عصر دیروز یکشنبه کارگاه اصول استانداردسازی مدیریت کیفیت در چاپ در محل اتحادیه چاپخانه داران تهران برگزار شد و محمد حسین رحیمی یگانه و مانی نورایی برای شرکت کنندگان در این سمینار به سخنرانی پرداختند.
به گزارش اخبار چاپ در  ابتدی سمینار کارگاه اصول استانداردسازی مدیریت کیفیت در چاپ محمد حسین رحیمی یگانه مدرس چاپ به ارائه تعریفی از چاپ و شاخصه های استاندارد  پرداخت و با بیان این مطلب که چاپ نوعی فراصنعت است و همه صنایع به نحوی وابسته به صنعت چاپ هستند اظهار داشت:هیچ محصول صنعتی وجود ندارد که به نوعی از چاپ و حوزه های مرتبط با آن بی نیاز باشد و اگر بخواهیم چاپ به کمک صنایع ما بیاید باید به استانداردهای جهانی دست پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه بیش از 75 مورد استاندارد برای چاپ وجود دارد به تشریح برخی از این موارد پرداخت و خاطرنشان کرد: 15 مشخصه نیز برای کاغذ تحت استاندارد ISO وجود دارد که برای واردات و خرید کاغذ بایدبه آن ها توجه کرد.
این مدرس چاپ ادامه داد:در چند سال گذشته چاپ خانه داران تنها به واردات ماشین پرداخته اند اما از واردات دانش مورد نیاز برای استفاده از این ماشین ها غفلت کرده اند و به همین دلیل است که شاهد هستیم استفاده بهینه از ماشین های موجود به عمل نمی آید.
وی افزود:عدم وجود محیط استاندارد می تواند محصول را از استاندارد خارج کند.
رحیمی یگانه سپس به بیان برخی از موارد ضروری برای استاندارد سازی زیر ساخت چاپخانه ها از قبیل:سطح،نور،سقف ها،رنگ دیوارها،باراندازتحویل،تجهیزات اتفاء حریق،دما و رطوبت و چیدمان و ارتفاع درب ها پرداخت.
پس از رحیمی یگانه مانی نورایی مدرس چاپ سخنرانی خود را به چاپ افست ISo12647/2 اختصاص داده و به بیان جزئیات و مشخصات کامل کیفیت در این استاندارد پرداخت.
خبرنگار : فرشید غضنفرپور
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۴ بهمن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: