گفتگو با پرویز حاصلی هنرمند نگارگر و داور بخش نگارگری سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر
ایجاد برنامه‌های حمایتی می‌تواند راهگشا باشد


برگزاری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر نقطه‌ای امیدوار کننده در راه اعتلای هنراست، که از ابتدای برگزاری خود گام های محکمی برداشته است.

اخبارچاپ: پرویز حاصلی هنرمند نگارگر و داور بخش نگارگری سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در گفت و گو با روابط عمومی این جشنواره اظهار داشت: با وجود اینکه که در عرصه هنر نگارگری و هنرهای سنتی سرمایه گذاری و برنامه ریزی خاصی انجام نشده، شاهد رشد این هنر در کشور هستیم.
البته برگزاری دوسالانه ها، جشنواره تجسمی فجر و همچنین سایر جشنواره های این عرصه تاثیر عمده‌ای در جریان چشمگیر این هنر داشته اند و چنانچه آمار نشان می‌دهد آثار ارسالی این بخش از لحاظ کمی و کیفی با رشد چشمگیری مواجه بوده است.
وی افزود: استقبال خوب هنرمندان و آثار ارزنده‌ای که برای حضور در جشنواره ارسال شده‌اند بیانگر اقبال خودجوش جامعه نسبت به این هنر است تا جایی که می‌توان گفت این اقبال اجتماعی راز ماندگاری هنر نگارگری در ایران بوده و بیش از هر عاملی به حفظ هنرهای سنتی کمک کرده است.
این هنرمند نگارگر تصریح کرد: اگر برنامه ریزی مناسب برای حمایت از هنرمندان نگارگر داشته باشیم بدون تردید شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود؛ چرا که بیشتر مشکلات این عرصه ناشی از عدم برنامه ریزی و همچنین عدم ارتباط هنرمندان نگارگر با یکدیگر است.
داور بخش نگارگری سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ادامه داد: به همین علت ایجاد برنامه های حمایتی برای حفظ و ارتقای این هنر و همچنین آشنایی هنرمندان با یکدیگر می‌تواند راهگشا باشد.
پرویز حاصلی گفت: برای حفظ هنرهای سنتی نیازمند این هستیم که این هنرها را به سمت فضای علمی جامعه سوق دهیم؛ چرا که تنها از طریق ورود آنها به فضای دانشگاهی کشور می‌توانیم در میان نسل جدید هنرمندانی آشنا با این سنت عظیم هنری کشور تربیت کنیم.
وی در پایان گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر نقطه امیدوار کننده‌ای در راه اعتلای این هنرهاست، که از ابدای برگزاری خود گام های محکمی برداشته است. 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۶ بهمن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: