گفتگو با عفت السادات افضل طوسی معاون آموزشی دانشکده هنر دانشگاه الزهراء
ارتباط دانشگاه با صنعت امری ضروری است


اخبار چاپ:گروه گرافیک دانشکده هنر دانشگاه الزهراء که سابقه طولانی در آموزش رشته گرافیک دارد بر آن شد تا دانشجویان را با برنامه‌های جدید و پیشرفتهای به روز صنعت چاپ آشنا کند
عفت السادات افضل طوسی معاون آموزشی دانشکده هنر دانشگاه الزهراء در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: صنعت چاپ ارتباط مستقیم با تکنولوژی روز دنیا داشته و خود به خود آثار چاپی خوب می‌توانند معرف پیشرفت و توسعه یک جامعه باشند.
معاون آموزشی دانشکده هنر در پاسخ به علت همکاری گروه گرافیک و صنعت گران حوزه چاپ تصریح کرد: رشته گرافیک برای ارائه آثار با کیفیت به مخاطبان خود؛ ارتباط مستقیم با صنعت چاپ دارد. گذراندن واحدهای چاپ در نظام آموزشی موجود نیز خود اهمیت آشنایی با صنعت چاپ را برای این رشته نشان می‌دهد. از این رو گروه گرافیک دانشکده هنر دانشگاه الزهراء که سابقه طولانی در آموزش رشته گرافیک دارد بر آن شد تا دانشجویان را با برنامه‌های جدید و پیشرفتهای به روز صنعت چاپ آشنا کند.
دکتر افضل طوسی در ارتباط با اهداف برگزاری نشست‌ها و سمینارها در زمینه چاپ گفت: آشنایی با این صنعت برای دانشجویان رشته گرافیک ضروری است امکان دارد برخی از دانشجویان رشته گرافیک به طور حرفه‌ای ناظر چاپ باشند و یا در پروسه کاری خود نیاز به آگاه بودن از شرایط و امکانات تکنولوژی چاپ و آشنایی با مسائل روز صنعت چاپ را احساس نمایند. بر همین اساس با کمک دفتر کارآفرینی دانشگاه ،اقدام به برگزاری سمینارهایی با کمک صنعت گران چاپ در جهت نیل به این اهداف صورت گرفته است. تا به نوعی ایجاد تعامل و فضای مشترک، برای صنعت چاپ و دانشگاه باشد. در واقع ارتباط صنعت چاپ و گرافیک رابطه میان هنر و صنعت در دانشگاه است و عاملی است برای کاربردی و روزآمد بودن رشته های دانشگاهی.
معاون آموزشی دانشکده هنر در خصوص برنامه‌های آتی در زمینه چاپ عنوان کرد: از آنجایی که در دانشکده هنر، به طور مستقل رشته چاپ نداریم اهداف آتی دانشکده اصلاح واحدهای چاپ در رشته گرافیک است که با توجه به آنکه آموزش عالی به دانشگاهها امکان و اختیار تغییر سرفصل‌ها را داده و بر بازنگری دروس و ارائه پیشنهادهای جدید تاکید دارد؛ امیدواریم که در تغییر سرفصل واحدهای مربوط به آموزش چاپ در رشته گرافیک به نتایجی برسیم و برای نیل به این هدف، همکاری میان استادان گروه گرافیک و مدرسین ومتخصصین حرفه‌ای صنعت چاپ را بیشتر از پیش شاهد باشیم. البته اقداماتی در این زمینه صورت گرفته، که ثمر رسیدن آنها نیازمند زمان است. و نتیجه‌ی این اقدامات اهمیت بسیاری برای هنر گرافیک داشته و موجب پیشرفت کیفیت محصولات چاپی و کارآمد بودن دانشجویان گرافیک خواهد شد.
وی در ادامه افزود: همانطور که می‌دانید چاپ پیش از دوران دیجیتالی شدن و یا پیشرفت تکنولوژی در دست استادکاران بود و با فضای آکادمیک ارتباط چندانی نداشت.در حال حاضر تکنولوژی روز هر دو گروه دست اندرکاران رشته گرافیک و صنعت گران حوزه چاپ را وادار به ارتباط با یکدیگر کرده که به نوعی می‌توان به عنوان ارتباط دانشگاه و صنعت از آن یاد کرد.
خبرنگار: نسیم عارفی

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۴ بهمن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: