وزارت بهداشت اعلام کرد::
استفاده از كنجد فله ای در پخت نان مجاز نیست


نانوایان در صورت استفاده از افزودنی هایی مانند کنجد برای پخت نان باید از نوع بسته بندی شده آن و دارای مشخصات لازم از وزارت بهداشت، استفاده کنند.

اخبار چاپ: سیدرضا غلامی رییس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت در گفت و گویی اظهار داشت: نانوایان در صورت استفاده از افزودنی هایی مانند کنجد برای پخت نان باید از نوع بسته بندی شده آن و دارای مشخصات لازم از وزارت بهداشت، استفاده کنند.
وی اضافه کرد: افزودنی های فله ای مانند کنجد دارای برخی آلودگی های قارچی و میکروبی است و برای سلامت بدن مضر است.رییس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت گفت: اکنون نظارت بر استفاده از کنجدهای بسته بندی شده در معاونت بهداشت این وزارتخانه مدنظر قرار گرفته و کارهای خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.
غلامی به ایرنا گفت: در پخت برخی از نان های سنتی از انواع افزودنی مانند کنجد، ادویه، روغن، شیر و زعفران استفاده می شود که باید با اصول بهداشتی همخوانی داشته باشد. بطور مثال باید از روغن های با ترانس پایین استفاده شود.وی با بیان اینکه نظارت بر این موارد بطور مستمر انجام می شود، خاطرنشان کرد استفاده از جوش شیرین در پخت نان از سال 80 ممنوع شد و اکنون بیش از 92 درصد نانوایی ها به این ممنوعیت پایبندند و تنها شمار کمی از نانوایی های سنتی، هنوز از جوش شیرین استفاده می کنند.به گفته غلامی، بیش از 75 درصد نانوایی های کشور، استفاده صحیح و اصولی از افزودنی ها در پخت نان دارند.سومین هفته اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به نام هفته کیفیت نان ، نامگذاری شده است


منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۳ بهمن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: