همزمان با روز 22 بهمن آغاز می شود
اجرای طرح جامع بسته‎بندی گوشت قرمز در استان چهارمحال و بختیاری


مدیر پشتیبانی امور دام جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح جامع بسته‏بندی گوشت قرمز در این استان همزمان با 22 بهمن‌ماه خبر داد.
به گزارش اخبار چاپ به نقل از فارس دلشاد جهانبخشی مدیر پشتیبانی امور دام جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری در جلسه تنظیم بازار این استان با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح با سرمایه اولیه 200 میلیون ریال آغاز می‌شود و بر اساس آن در 20 واحد قصابی شهرهای مختلف این استان گوشت بسته‏بندی شده توزیع می‌شود.
وی افزود: اجرای طرح بسته‎بندی و توزیع گوشت قرمز زمینه اشتغال450 نفر را در این استان فراهم می‌كند و سالیانه ظرفیت تولید 5 هزار و 400 تن گوشت قرمز فراهم می‌شود.
جهانبخشی خاطرنشان كرد: با اجرای این طرح جامع علاوه بر توزیع گوشت سالم و بهداشتی زمینه ایجاد طرح‌های جانبی و جلوگیری از كشتارهای غیرمجاز و غیر بهداشتی و تولید پودر گوشت و سوسیس و كالباس سازی و رونق صنعت دامپروری استان را به دنبال دارد.
مدیر پشتیبانی امور دام جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رونق صنعت دامپروری در این استان گفت: خرید تدریجی دام این استان و رونق كشتارگاه صنعتی جونقان نیازمند 10 میلیارد ریال اعتبار است.
وی خاطرنشان كرد: از منظر كلان، بخش دامپروری و طیور فرصت‌های نهفته‌ای برای ایجاد اشتغال، ارز آوری و جلوگیری از خروج ارز و بالابردن سطح مصرف تولید این بخش دارد.
جهانبخشی اضافه كرد: این در حالی‌ست كه رونق بیش از پیش این صنعت دارای زمینه‌های بسیاری برای سرمایه گذاری است.
وی بر لزوم ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تكمیلی برای این بخش تاكید كرد و گفت: صنعت دامپروری هم از نظر فراهم بودن زمینه توسعه و ارتقا و هم از نظر داشتن بازار مصرف برای تولیدات در داخل كشور و كشورهای همسایه از جمله صنایعی است كه چنانچه توجه اساسی و سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی و اصولی در آن صورت گیرد، می‌تواند یكی از بخش‌های مؤثر اقتصادی كشور به شمار آید.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲ بهمن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: