بهمن دری خبر داد:
شورای سیاستگذاری چاپ تشکیل خواهد شد


امیدواریم با تشکیل شورای سیاستگذاری چاپ، نقش و جایگاه برنامه‌ریزی وزارتخانه ارتقا و بستر لازم برای رشد و توسعه بخش چاپ متناسب با دیگر بخش‌ها فراهم آید.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دری ضمن موافقت با تشکیل این شورا، بر ضرورت هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های مرتبط و جلوگیری از موازی کاری در بخش چاپ، تاکید کرد و افزود: امیدواریم با تشکیل شورای سیاستگذاری چاپ، نقش و جایگاه برنامه‌ریزی وزارتخانه ارتقا و بستر لازم برای رشد و توسعه بخش چاپ متناسب با دیگر بخش‌ها فراهم آید.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از تشکیل شورای سیاستگذاری چاپ را ایجاد یکپارچگی، توانمندسازی و برنامه‌ریزی برای این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه دفتر امور چاپ با شرح وظایفی مشخص در معاونت امور فرهنگی رویکرد سیاستگذاری و برنامه‌ریزی را دنبال می‌کرده، اما به منظور توجه جدی در مدیریت چاپ و با هدف کاهش تصدی‌گری برآن شدیم تا با تشکیل یک شورای بالادستی سیاستگذار و برنامه‌ریز‌، جایگاه صنعت چاپ را در نظام تصمیم‌گیری ارتقا دهیم.

دری با اشاره به احصاء‌ خلاء جدی در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری چاپ و نبود یک ساختار قوی تصمیم‌گیر در این بخش، اضافه کرد: توانمندسازی حوزه چاپ نیازمند یک بازنگری اساسی در ساختار تصمیم گیری وزارتخانه‌ای بود تا بتواند برنامه‌های پنج ساله و سالانه و نیز مسایل و مشکلات بخش چاپ را کاهش دهد و تصمیماتی مناسب برای وضعیت موجود بگیرد و گامی بلند و محکم به سمت وضعیت مطلوب بردارد.

وی یکی از دلایل موافقت خود برای تشکیل شورای سیاستگذاری چاپ در معاونت امور فرهنگی را ضرورت تحقق اهداف و سیاست های کلان پیش‌بینی شده برای این حوزه دانست و ادامه داد: آسیب‌شناسی ساختارهای موجود دولتی و غیردولتی و ارایه راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات، از مهمترین دستور کارهای این شورا در بدو تاسیس خواهد بود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای تحقق اهداف و برنامه‌های حوزه چاپ با توجه به چشم‌انداز بیست ساله کشور و برنامه‌های پنج ساله توسعه را از دیگر وظایف این شورا دانست.

ریاست این شورا بر عهده معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود و اعضای آن، متشکل از نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزرات صنایع و معادن، وزرات بازرگانی، وزرات تعاون، صاحب‌نظران و فعالان حوزه چاپ در بخش غیردولتی خواهند بود

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲ بهمن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: