گفتگو با محبوبه مداری محدث مدیر گروه رشته گرافیک دانشگاه الزهراء:
صنعت چاپ نیاز اصلی رشته‌های تجسمی است


چاپ یکی از تخصص هایی است که هر طراح گرافیکی باید اطلاعات جامعی در ارتباط با آن داشته باشد.

محبوبه مداری محدث مدیر گروه رشته گرافیک دانشگاه الزهراء در گفتگو با اخبارچاپ اظهار داشت: چاپ یکی از تخصص هایی است که هر طراح گرافیکی باید اطلاعات جامعی در ارتباط با آن داشته باشد. طراح گرافیک باید توانایی پیش بینی خروجی آثارش در چاپخانه‌ها را داشته باشد تا دچار مشکل نشود و این مستلزم داشتن دانش کافی در زمینه چاپ و دستگاه‌های چاپی است.
مدیر گروه رشته گرافیک تصریح کرد: متاسفانه از 137 واحدی که دانشجویان رشته گرافیک باید بگذرانند تنها 2 واحد آن چاپ ماشینی است. این در صورتی است که بیشتر کارهای طراحان گرافیک به صورت کامپیوتری انجام می‌شود و باید حتما به چاپ برسد. در جلسه‌ای، که در شورای گروه برگزار شد چاپ دستی را حذف کرده و چاپ ماشینی را جایگزین آن کرده‌ایم که البته بعد از تصویب شورای برنامه ریزی، چاپ ماشینی 1و 2 تدریس خواهد شد
وی در این خصوص گفت: هدف از این تغییرات در آموزش، بالا بردن اطلاعات دانشجویاندر زمینه‌ی صنعت چاپ و پیشرفت های آن است. بر همین اساس به تازگی همکاری های مناسبی بین گروه گرافیک و چاپ ایجاد شده؛ و سمینارهای مختلفی در زمینه چاپ برگزار شده است.
محبوبه مداری محدث بیان کرد: نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چاپ هم در اساتید رشته گرافیک و هم در دانشجویان این رشته احساس شده است.
یک دانشجوی رشته نقاشی در تمام طول عمر حرفه‌ای خود حتی یک بار هم به چاپخانه مراجعه نخواهد کرد و اثر خود را بر روی بوم به دست مخاطب می‌رساند. اما دانشجوی رشته گرافیک در تمام زمینه‌های فعالیتی خود چه تصویرسازی، صفحه آرایی، بسته بندی، پوستر، آرم و کلا دریافت خروجی هر کار تخصصی، نیازمند مراجعه به چاپخانه است. باید گفت صنعت چاپ نیاز اصلی رشته‌های تجسمی است.
خبرنگار: نسیم عارفی

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۲۸ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: