ایده‌های نو برای بسته‌بندی خلاقانه:
هدیه طراحان به صنعت بسته بندی


زمانی تنها کافی بود بسته بندی ها مواد درونشان را از فضای بیرون جدا نگه دارند، زیبایی امری نسبی بود که به تدریج صنعت بسته بندی را متاثر می ساخت


اخبار چاپ :زمانی تنها کافی بود بسته بندی ها مواد درونشان را از فضای بیرون جدا نگه دارند، زیبایی امری نسبی بود که به تدریج صنعت بسته بندی را متاثر می ساخت. اما زیبا سازی بسته بندی ها خود حامل مشکلات فراوانی بود افزایش هزینه هارا به دنبال داشت ضمن اینکه معلوم نبود چقدر با استقبال خریداران مواجه خواهد شد. امروز اما طراحی های انجام گرفته برای بسته بندی ها تنها به زیبایی بسنده نمی کنند خلاقیت بکار گرفته شده در این طراحی ها محصول را به گونه ای باور نکردنی خارق العاده می سازد.
نمی توان از تحسین آن خودداری کرد حتی گاهی طراحی بسته بندی آنقدر جذاب می شود که دیگر اهمیت چندانی ندارد که چه چیزی درون آن قرار دارد.





بسته بندی کره

بسته بندی کره: معمولاً برای استفاده از کره صبحانه باید مراحلی را طی کرد، اول در جعبه محتوی کره را باز می کنیم بعد آن را با کارد روی نان تست می مالیم و ... اما این بسته بندی انجام این مراحل را به نحوی دور زده است. با باز کردن گوشه بسته بندی دسته کارد مانند را گرفته و کره روی نان تست خود می مالیم می توان تصور کرد غیر از ظاهر مطبوع آن تا چه حد در کثیف کردن ظروف و هدر دادن وقت صرفه جویی کرده ایم.
نان
بسته بندی نان:وقتی وارد یک فروشگاه می شوید و قصد تهیه نان تست دارید با دیدن چنین بسته بندی نان های دیگر را حتی نگاه هم نخواهید کرد و مگر یک شرکت تولید کننده نان تست از مشتریانش چه چیز دیگری جز این می خواهد؟



نوشیدنی
پاکت های آب میوه:تمایل روزافزون کارخانجات تولید کننده انواع آب میوه به اینکه مصرف کنندگان محصولاتشان هر چه بیشتر تصور کنند که در حال نوشیدن طبیعی ترین آب میوه های دنیا هستند طراحان را به سمت پردازش چنین ایده هایی سوق داده است.


پاکت های خرید
پاکت های خرید:شاید تصور می کنید که وقتی یک مشتری از فروشگاه شما خرید می کند حق دارید از او به عنوان مبلغ محصولات خود استفاده کنید، پس باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که راه تبلیغ محصول بر روی پاکت خرید همیشه نوشتن نام برند با درشت ترین حروفی که می توانیم نیست! فروشگاه ها و برند هایی که از چنین ایده هایی برای روی پاکت های خرید خود استفاده می کنند در ربودن چشم ها به مرتب موفق تر عمل می کنند این چنین طرح هایی معمولاً توجه مردم را بیشتر از نوشته هایی با حروف و اندازه های عجیب و غریب جلب می کند اینطور نیست؟ 


ساندویچ
بسته بندی ساندویچ: همیشه می توان به جای آنچه تاکنون انجام می داده ایم عملی متفاوت تر و جذاب تر داشته باشیم! به این بسته بندی ها دقت کنید تا امروز ساندویچ های خود را لای کاغذ و پلاستیک های معمولی می پیچیدید اما چه اشکالی دارد ساندویچتان درون بسته ای که به شکل خودش طراحی شده قرار داده شود. چشم نواز است چنان که هر خوراکی باید باشد و نیز به سبب قابلیت کیپ شدن درب آن از انتشار بوی ساندویچ تازه شما به اطراف جلوگیری می کند.


چای کیسه ای
چای سبز کیسه ای:با صنعتی شدن روزافزون جوامع تمایل به استفاده از محصولات ارگانیک هر روز در شهروندان شدیدتر می شود، در این بسته بندی چای کیسه ای به نحوی درون برگ سبز چای جاداده شده است که مصرف کننده هنگام نوشیدن چای هر چه بیشتر اطمینان پیدا خواهد کرد که این محصول از باغات سرسبز چای به دست او رسیده است، حس تازگی و طبیعی بودن در چنین بسته بندی هایی به خوبی القاء می شود. 




جای گوشی های اپل: هنگامی که استفاده از گوشی های اپل مدل آیفون 4 هر روز گسترش بیشتری پیدا می کند این نوع بسته بندی که در رنگ های جوان پسند عرضه شود با ظاهر اسپرت و راهتشان طرفداران زیادی میان دارندگان گوشی های آیفون پیدا کرده است. 

جای گوشی

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۷ دي
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ بيست و هفتم ديکلیدها : طراحان صنعت بسته بندی


مونا

ممنونم بابت مطالب مفیدی که در سایت قرار دادید... در مورد بسته بندی نان تست مطلبی نوشته شده ولی تصویری نیست...من به تصویر این مطلب نیاز دارم...اگه امکانش باشه تصویر رو هم قرار بدید ممنون میشم





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: