معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:
تصویب سند راهبردی حمایت ازاهالی قلم


بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب سند راهبردی حمایت از اهالی قلم در معاونت امور فرهنگی در آینده نزدیك خبر داد و افزود:این سند به منظور رفع شبهه برخورد سلیقه ای و با هدف شفاف شدن حمایت های عادلانه معاونت ،تنظیم شده كه به زودی تصویب خواهد شد
به گزارش اخبار چاپ و به نقل روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دری با اعلام مطلب فوق ادامه داد تا كنون 24 موضوع حمایتی شناسایی و احصاء شده است كه از جمله آنها بیمه ، وام، مستمری و كمك مالی برای چاپ آثاراهالی قلم , اعزام آنها به سفر فرهنگی داخلی و خارجی ، اعطای درجه هنری و...می باشد.
وی حمایت مستمر این معاونت از اهالی قلم را یكی دیگر از موضوعات این سند راهبردی دانست و ادامه داد با تصویب این سند نهادهای قانونی مكلف به حمایت از اهالی قلم خواهند شد .
معاون امور فرهنگی افزود: همچنین در این سند راهبردی اعطای هدایا به مناسبت های مذهبی و سالروز تولد اهالی قلم ،برنامه ریزی برای سفرهای سیاحتی و زیارتی و تجلیل از آنها با برگزاری مراسم بزرگداشت پیش بینی شده است .
بهمن دری همچنین از تدوین نرم افزار این سند در ماه آینده خبر داد و اضافه كرد در نظر داریم با درج اطلاعات پایه ای از اهالی قلم و همچنین اعلام خدمات و امتیازات قابل واگذاری، به نوعی بانك اطلاعاتی از اهل قلم راه اندازی كنیم و در تلاشیم تا پایان سال این فعالیت جنبه اجرایی به خود بگیرد.
معاون امور فرهنگی در پایان اظهار امیدواری كرد با اجرایی شدن این سند ، اهداف تعیین شده برای حمایت مستمر این معاونت از اصحاب قلم محقق شود.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۵ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: