دبیر انجمن شیرینی و شکلات درباره تصمیم وزارت بهداشت برای عدم درج عکس میوه بر روی لفاف مواد غذایی:
قرار بر این است تا کارشناسان نظر بدهند


اخبار چاپ: دبیر انجمن شیرینی و شکلات معتقد است تصمیم اخیر وزارت بهداشت برای عدم درج عکس میوه بر روی لفاف مواد غذایی بیشتر سلیقه ای بوده تا کارشناسی.
 
اخبار چاپ :جمشید مغازه‌ای دبیر انجمن شیرینی،شکلات و بیسکویت در گفتگو با اخبار چاپ با بیان اینکه تصمیم ابتدایی وزارت بهداشت بیشتر مبتنی بر سلیقه شخصی بوده تا نظر کارشناسی اظهار داشت: این تصمیم وزارت بهداشت تنها مربوط به صنایع شیرینی و شکلات‌سازی نبوده و تمامی صنایع غذایی را شامل می‌شود .که فعلاً پس از جلسه مشترک 12 دی‌ماه با مسئولین مربوطه در وزارت‌بهداشت این تصمیم تا نظر کارشناسی کمیته فنی کان لم یکن شده است.
وی پیرامون دلایل وزارت بهداشت برای اتخاذ چنین تصمیمی گفت: دلیل مسئولین این بود که اشخاصی که در حوزه‌ی شیرینی و شکلات و در صنایع غذایی مشغول به فعالیت هستند به دلیل اینکه از میوه‌های طبیعی استفاده نمی‌کنندو بیشتر از اسانس میوه به جای میوه‌ی طبیعی بهره می‌برند ،بهتر است تا عکس را از روی لفاف بردارند زیرا با گذاشتن عکس میوه برروی لفاف مواد غذایی این موضوع متصور می‌شود که این اقدام نوعی فریب‌کاری مخاطب است .
وی افزود: در توضیحی که به وزارت بهداشت داده شدبیان شده است که این امر روالی رایج در سرتاسر دنیاست و برای دست‌اندرکاران صنایع غذایی نیز این امکان وجود ندارد که از تصویر اسانس میوه استفاده نمایند. ضمن اینکه کارخانجات تولید‌کننده مقدار زیادی لفاف برای محصولات خود تدارک دیده‌اند و چنین تصمیمی ولو اینکه بخواهد اجرا شود نیز باید با یک فرصت 9 ماهه به اجرا در بیاید و اجرای سریع آن به تولیدکنندگان صدمات جبران‌ناپذیری را وارد می‌کند.در حال حاضر نیز به دلیل متقاعد شدن وزارتخانه اعتراضمان را متوقف کردیم و اجرای این ابلاغیه نیز فعلاً به حال تعلیق درآمده است.
دبیر انجمن شیرینی و شکلات همچنین ابراز امیدواری کرد که در جلسه مشترکی که مجدداً هفته آینده با مسئولین وزارت بهداشت برگزار خواهد شد سوءتفاهم‌ها در این زمینه به طور کامل برطرف شود.

خبرنگار: فرشید غضنفرپور
منتشر شده توسط غضنفرپور در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۵ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: