عباس حسینی‌نیک رئیس شورای حمایت از حقوق تالیف و نشر:
پنجمین نشست شورای حمایت از حقوق تالیف و نشر برگزار خواهد شد


اخبار چاپ:پنجمین نشست شورای حمایت از حقوق تالیف و نشر دوشنبه 27 دی‌ماه سال جاری ساعت 10 صبح در دفتر مطالعات مسائل حقوقی برگزار خواهد شد.
 عباس حسینی‌نیک رئیس شورای حمایت از حقوق تالیف و نشر در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: شورای حمایت از حقوق تألیف و نشر تا به حال 4 نشست را به منظور بررسی مسائل حقوقی مربوط به نشر و مالکیت ادبی در دفتر مطالعات مسائل حقوقی برگزار نموده است. به همین منظور، مقرر شده است تا در 27 دی‌ماه سال جاری پنجمین نشست از سلسله نشست‌های مذکور را نیز برگزار نماید.
وی افزود: چند سالی است که قانون حمایت از مالکیت ادبی و حقوقی در حال بررسی بوده و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگی، تهیه و تنظیم شده است. پس از گذراندن مراحل تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی و ضوابط مندرج قانونی، در سال جاری یک نسخه چاپ شده‌ی آن به شورای حمایت از حقوق تالیف و نشر ارائه شد، تا موضوع قانون مذبور مورد ارزیابی و کارشناسی دست‌اندرکاران وکارشناسان این حوزه قرار گیرد. پس از استماع و اعلام نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه، قانون حمایت از مالکیت ادبی، به منظور بررسی و تصویب نهایی به کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.
عباس حسینی‌نیک تصریح کرد: در نشست‌های تخصصی شورای حمایت از حقوق تألیف، نشر و مالکیت ادبی، نمایندگانی از تشكل‌های نشر، از جمله اتحادیه ناشران و كتابفروشان تهران، انجمن ناشران كتاب دانشگاهی، انجمن ناشران كتاب آموزشی، انجمن ناشران كتاب كودك و نوجوان، انجمن ناشران بین‌الملل ایرانیان، و نهادها و تشکل‌های دیگری همانند انجمن کمیسیون یونسکو، وزارت دادگستری؛ به همراه جمعی از اساتید، مولفان و ناشران سرشناس برگزار می‌شود.
وی در پایان گفت: در ابتدا بنا بر این بود که نشست‌ها هر دو هفته یک‌بار برگزار شود؛ که پس از گفتگوهای مفصل و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، زمان برگزاری نشست‌‌ها به هر هفته یک‌بار تبدیل شد.



خبرنگار: طلیعه ملک محمد
منتشر شده توسط ملک محمد در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۵ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: