نمایشگاه تقویم ،سررسید و روزشمار از امروز کار خود را آغاز نمود:
8 نشست تخصصی در نخستین نمایشگاه تقویم


نخستین نمایشگاه تقویم، سررسید و روزشمار ایران ـ گاه‌شمار ایرانی ـ از صبح امروز ـ سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال جاری ـ آغاز به‌کار نموده است. یکی از برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه‌ی تقویم و مبانی آن از دیدگاه کارشناسان و صاحبنظران در این بخش می‌باشد.
اخبار چاپ: نخستین نمایشگاه تقویم، سررسید و روزشمار ایران ـ گاه‌شمار ایرانی ـ از صبح امروز ـ سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال جاری ـ آغاز به‌کار نموده است. یکی از برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه‌ی تقویم و مبانی آن از دیدگاه کارشناسان و صاحبنظران در این بخش می‌باشد.
طبق گزارش ارسالی از ستاد اجرایی نمایشگاه تقویم، سررسید و روزشمار ایرانی، این نشست‌ها در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه در چهار روز متوالی نمایشگاه برگزار خواهد شد.
گفتنی است چهار نشست از مجموعه نشست‌های تخصصی این نمایشگاه توسط مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و چهار نشست دیگر، توسط ستاد اجرایی و با همکاری فعالان عرصه تهیه، تولید و انتشار تقویم و سررسید و روزشمار کشور برگزار خواهند شد.
روز سه‌شنبه دو نشست تخصصی با عناوین مبانی تقویم هجری شمسی و حقوق مالکیت معنوی در تولید تقویم و سررسید برگزار خواهد شد. در ابتدا نشست تخصصی مبانی تقویم هجری شمسی با حضور علی‌اکبر نیری از ساعت 15 الی 15:45 و دومین نشست که در روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، به حقوق مالکیت معنوی در تولید تقویم و سررسید می‌پردازد. نشست مذکور از ساعت 16 الی 16:45 با حضور آقایان علی‌رضا اسکندریون، علی حدیدی و سرکار خانم حیدری و با حمایت شرکت تولیدی سررسید آزاده برگزار خواهد شد.
روز چهارشنبه 22 بهمن ماه سال جاری نیز دو نشست در نمایشگاه تقویم برگزار خواهد شد نخستین نشست به موضوع مبانی تقویم میلادی و با حضور محمد عبادی ،کارشناس مرکز تقویم موسسه ژئوفیزیک از ساعت 15 الی 15:45 دقیقه برگزار خواهد شد. دومین نشست نیز با عنوان ساختار هنری و گرافیکی سررسید و تقویم و با حضور آقایان جلال عطارزاده و مهدی صادقی برگزارمی‌شود .
نشست‌هایی که برای دور روز آخر در نظر گرفته شده است نیز به شرح زیر می‌باشد:
روز پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال جاری نشست مبانی تقویم هجری قمری توسط کارشناس مرکز تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران آقای امیر حسن‌زاده از ساعت 15 الی 15:45 نخستین نشست این برنامه و بررسی مشکلات تولید و تقویم و سررسید توسط آقایان علی حدیدی و جاوید جعفری طبق برنامه‌ریزی ستاد اجرایی نمایشگاه از ساعت 16 الی 16:45 دقیقه برگزار خواهد شد
در روز پایانی نیز ـ پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال جاری ـ نشست‌های تبدیل تقویم‌های هجری شمسی ، هجری قمری ،قراردادی و میلادی به یکدیگر و ساختار فنی تولید هنری تقویم و سررسید توسط اساتیدی چون محمد رضا صیاد،پژوهشگر تقویم و رویت هلال و جلال عطارزاده استاد گرافیک برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است نخستین نمایشگاه تقویم ،سررسید و روزشمار از21 تا 24 دی‌ماه سال جاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب میزبان علاقه‌مندان می‌باشد

خبرنگار: طلیعه ملک‌محمد

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۲۱ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: